Zijn er bepaalde taboes zijn er op GV?

Over welke onderwerpen worden zelden of nooit vragen gesteld?

Zijn er bepaalde taboes op GV?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat op GV over het algemeen dezelfde taboes gelden als in de samenleving.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Goeie foto! Mijns inziens bestaat er een taboe over (het aan zetten tot) zelfdoding... of is dat niet het geval?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou goed kunnen kloppen. de vraag is of dit dan goed of fout is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hierover heb ik geen uitgesproken mening. In de huidige maatschappij worden we zo vaak 'lastig' gevallen met verwerpelijk gedrag/vervelende uitspraken en verrotte beelden.
Het selecteren van wat goed of fout is, is vaak een groot probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vragen over spiritualiteit zijn voor sommigen een taboe
Absolut zijn er taboes of GV. Zolang er niet van elkaar gerespecteerd wordt wat iemand zijn mening is zal dit er altijd zijn.
Jammer want dat zorgt ervoor dat mensen niet altijd eerlijk kunnen zijn.
De groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Houdoe
Wat belangrijker is dat er een antwoord op je vraag wordt gegeven. Het is op zich niet verkeerd dat er taboes zijn. Veel belangrijker is: RESPECT!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je mening is hier een taboe. Alle vragen waar meningen als antwoord uitkomen zijn verboden. Ondanks dat het wel kennisverijkend is, worden vraag met 'Wat vind jij..."resoluut verwijderd. Zelfs als je een toelichting vraagt bij een antwoord zal je vraag niet overleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
DE regels geven aan wat er taboe is, volg je de regels niet, dan volgt er een sanctie... Niet alleen bij GV maar overal...

Taboes en regels zijn hetzelfde... Waarom voelt pijn onaangenaam? omdat het onaangenaam MOET voelen... Dat is per definitie zo.. Zou je tegen een muur aanlopen en dat zou goed voelen, hoe zou ja dan met dat stoppen, waarom zou dat dan onaangenaam zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Xinix, ik ben het niet eens dat regels en taboe hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee niet precies hetzelfde, maar zonder etiquette, zonder (wets-, gedrags- en verkeersregels, waren er dan taboes?
Tuurlijk zijn er taboes. Soms zie je dat in de persoonlijke vragen. Dan wordt er ontwijkend geantwoord. Net als in het echte leven zijn er zaken waar mensen niet graag over praten. Wat me wel opvalt, is dat er hier relatief veel vragen gaan over de dood, terwijl daar in het echte leven veel minder over gepraat wordt. Overigens vind ik wel de persoonlijke vragen hier niet thuis horen. Maar dat is weer een punt voor de makers, die de richtlijnen hiervoor naar mijn mening moeten aanscherpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De antwoorden "bier, sex en borrelnootjes" zijn doorgaans taboe, omdat ze snel worden verwijderd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 hij staat er nog.