Kan je nieuwe baas zien hoe vaak je ziek was bij oude baan?

11 maanden geleden
1.7K
ronron1212
11 maanden geleden
hoe bedoel je een andere werkgever of een nieuwe baas bij de huidige werkgever?
Sylviah
11 maanden geleden
Een nieuwe werkgever
Pieterke
11 maanden geleden
Als je nieuwe werkgever informatie opvraagt bij je oude werkgever dan kan deze vertellen of je vaak ziek geweest bent of niet. Op een andere manier kan je nieuwe werkgever dan volgens mij niet te weten komen.
tinus1969
11 maanden geleden
Nee, dat kan je nieuwe werkgever niet en de oude werkgever mag dat soort informatie officieel ook niet vertellen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
11 maanden geleden
@Pieterke
Volgens mij mag de oude werkgever die informatie niet geven i.v.m. privacy. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt.
yolandanunez
11 maanden geleden
Officieel mag het niet maar als je nieuwe baas informeert naar jou bij de vorige en je was daar vaak afwezig is de kans groot dat dit verteld wordt
TurfGraver
11 maanden geleden
Info:
https://www.bvdv.nl/werkgever-verplicht-positieve-referentie

Geef als eerste antwoord