Is er in Nederland sprake van de opkomst van een huftercultuur?

Met als boegbeelden GeenStijl, PVV, Geert Wilders, ToN?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, ik denk het wel. Mensen zijn grof gebekt, lomp in de omgang, moelijk benaderbaar, horkerig en uitermate onvriendelijk en bovenal niet hoffelijk. Mensen die zich zo opstellen en dat zijn er steeds meer hebben serieus een opvoeding nodig want in mijn optiek kun je voor jezelf leven en genieten zonder te etaleren aan de hele wereld hoe je vreselijk verassocialiseerd. Dit heeft gewoon puur te maken met het feit dat men niet meer op elkaar let en mensen in de gelegenheid zijn om zich volledig te laten gaan. Een droevige ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Verbeter de wereld begin bij jezelf.
ieder voor zich god voor ons alle, nou die goeie man heeft ook wel wat beters te doen .
Neem je eigen verantwoording.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem je eigen verantwoordelijkheid is (altijd) een goede tip maar het is niet echt een antwoord op mijn vraag.
En wat is er mis met Geenstijl, PVV, Geert Wilders en TON?

Om maar even met de laatste te beginnen. Rita Verdonk kreeg heel het land over zich heen toen zij de wet uitvoerde m.b.t. de 26.000 uitgeprocedeerde assielzoekers...

Dat moet je zelf eens proberen: Een zaak tot en met het hoogste rechtscolege verliezen en dan toch nog je gelijk krijgen, omdat de mensen het eigenlijk wel onterecht of zielig vinden dat je het verloren hebt...

Geert Wilders met de PVV zijn inderdaad niet mijn favoriet. Feit blijft wel dat Wilders met zijn PVV een groot deel van het Nederlandse volk achter zich krijgt. Dus dan is de vraag, of dat dit aan Wilders en de PVV ligt. Of dat de al langer bestaande regeringspartijen niet, of nauwlijks naar het volk luisteren...

En dit laatste geldt in mijn visie ook voor Geenstijl...

En dan noemen jullie het een "huftercultuur"?

Het kan best dat je het hier allemaal niet mee eens bent. Maar dit wilt niet zeggen dat je het dan een huftercultuur moet gaan noemen. ik vind dit erg kortzichtig en bekrompen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hufterige van GeenStijl en Wilders, Verdonk vind ik dat ze lak hebben aan wat anderen denken, doen of voelen en dat het hen alleen maar om hun eigen dingetje gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En als je dit in een 'analytisch gedefinieerde interpretatie' verwoord zie je zelf waar je het fout hebt... Vraag jezelf eens af, waar je wrok ligt tegen deze partijen. Dat Wilders en Verdonk langs de grenzen van de wet opereren is iets wat ik niet zal ontkennen... Maar het enige wat jij van deze politici ziet is het "Eigen Volk Eerst" principe. En dit terwijl ze veel meer doen. En als jij dat niet ziet dan is dat niet mijn probleem. Maar geeft wel aan hoe kortzichtig je zelf bent... En Geenstijl heb ik nog nooit boeiender gevonden dan de algemene media...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Langs de grenzen van de wet opereren"? Waar haal je dat vandaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Djools: Je kunt niet zeggen dat Wilders en Verdonk lak hebben aan wat anderen denken, doen of voelen, getuige het aantal mensen dat hun denkbeelden lijkt te steunen.
Zij durven er alleen openlijk voor uit te komen, wat hun achterban klaarblijkelijk niet aandurft, want hoeveel mensen ken jij die op Geert Wilders stemmen? Getuige het aantal zetels dat hij volgens de laatste peilingen zou krijgen, zou 1 op de 5 mensen op hen moeten stemmen. Ik ben nog niemand tegengekomen die er openlijk voor uit durft te komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens op de geert wilders hyve daar staan er genoeg die ervoor uitkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er ineens iemand een 'schetenlaat'partij opricht omdat dat dat in een vrije maatschappij moet kunnen, en iedereen erop stemt omdat ze vinden dat je vrijelijk scheten moet kunnen laten (het zit MIJ nu eenmaal dwars dus het MOET eruit),
dan vind ik dat inderdaad een hufterige cultuur.
Dat is wat er nu gebeurt dus.
Nee, hier is in mijn ogen absoluut geen sprake van.

Allereerst vind ik het vreemd om GS, Geert Wilders & ToN weg te zetten als hufters. Dat dit rechtsere bewegingen zijn ben ik absoluut met je eens, door je vraagstelling laat je duidelijk zien dat jij het niet hebt op deze partijen, persoonlijk vraag ik me af hoeveel je af weet van deze drie partijen om tot een conclusie te komen dat dit boegbeelden zijn van hufters in Nederland.

GeenStijl is simpelweg een nieuwsmedium die het nieuws alleen op een andere manier brengt welke wel aantrekkelijk is voor veel jongere mensen. Dit doen zij wat grover, maar dit is soms ook nodig! Als je kijkt dat ze naar een politievoorlichter bellen en die gewoon doodleuk zegt dat ze niet weet of ze wel een interview wil geven omdat GS niet zo pro-overheid is en dit vervolgens ontkend voor de camera dan vraag ik mij ernstig af waar het heen is gegaan met de bestuurders in dit land en dat er niet misschien al veel eerder een medium op had moeten staan om bij sommige nieuwsitems echt de waarheid boven tafel te krijgen. De overheden hebben zich te veilig geacht en staan zo ver van de maatschappij af dat ze denken dat zij ook boven de wet staan.

Geert Wilders & ToN zijn gewoon politici waar je het wel of niet mee eens bent.

Maar dan de verhuftering van de maatschappij, een terugkerend fenomeen is dat een generatie zich afzet van de vorige. De huidige generatie is weer wat mondiger dan de vorige, maar om het gelijk weg te zetten als hufters vind ik ongepast. Bij de hippies dacht ook iedereen dat heel het land naar de kl*te zou gaan. Dit zijn gewoon natuurlijke verschijnselen die je altijd zal behouden.

Overigens vind ik het wel grappig om te zien dat vaak de mensen die zeggen dat het aan de opvoeding ligt zelf de opvoeders zijn [alleen hun kinderen zouden zoiets natuurlijk nooit doen]

En dat er veel meer geweld is? Dat vind ik moeilijk om te geloven, met het internet, cameera's op telefoontjes etc. is er gewoon veel meer zichtbaar geworden voor mensen die er geen idee van hadden wat er allemaal gebeurd. Dat het erg is, is absoluut waar, maar erger? Ik denk meer zichtbaar en omdat veel mensen geen idee hadden dat zulke dingen gebeuren beginnen ze zich nu pas zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hufters komen altijd boven drijven in slechte tijden. Bang voor hun eigen hachje en gebrek aan zelfvertrouwen leiden dit in. De opperhufters roepen dan deze zielige mensen aan en vinden een goede voedingsbodem bij hen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het iets van alle tijden is. Alleen wordt het steeds groffer en steeds harder. Er komen steeds meer mensen, zowel in Nederland als op de gehele aarde. En wie het hardst schreeuwt kotm vaak het verst. Dus schreeuwen we er maar op los. Daarnaast is er altijd een conflict tussen de oude en nieuwe generatie. Over m30 jaar vind de jeugd van die tijd de jeugd van nu netjes en saai.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk vind ik die Marokkaanse straatschoffies die hele buurten terroriseren een heel stuk hufteriger dan Wilders die vind dat er tegen op getreden moet worden, waar de linkse partijen duidelijk meer van het pappen en nathouden principe zijn (en iedereen weet: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik was me niet bewust dat het een wedstrijd om de grootste hufter was. Persoonlijk heb ik een hekel aan alle hufters.
Ja,
Er is geen sprake van de opkomst van een huftercultuur maar dit komt door de hufterkweekvijvers her en der.
Voorop gesteld dat ik bij alle politieke partijen punten heb waar ik achter kan staan en waar ik tegen ben is het wel zo dat de PVV net als de partij Fortuyn destijds in elk programma negatief naar voor wordt gebracht.
Als aanhanger wordt je direct als dom en / of extreem rechts beschouwd en let op mijn woorden, Hoe dichter we bij de verkiezingen komen hoe meer deze vorm van indoctrinatie wordt gebezigd.

Daar staat tegen over dat ons al bijna acht jaar terreurdreiging wordt voorgehouden door de zittende regering waar geen haan naar kraait.
Mijns inziens heeft dit net zo'n dan niet grotere weerslag op onze verstandhouding met de hier verblijvende minderheidsgroeperingen.
Hier geldt"het is de toon die de muziek maakt en Wilders maakt heavy metal"
Het blijft echter allemaal muziek!!!

Mijn advies: laat je niet gek maken en blijf voor je zelf denken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, er is in Nederland inderdaad sprake van de opkomst van een huftercultuur.
Deze cultuur wordt met name uitgedragen door lieden die anderen ongenuanceerd voor hufter trachten uit te maken.

Capice?