Hoe kom ik in contact met 65+ die in de gezinszorg hebben gewerkt?

Voor mijn scriptie schrijf ik een stuk over gezinsverzorgsters in de jaren 1950-1960. Ik ben opzoek naar mensen die actief zijn geweest als gezinsverzorgster of in een gezin hebben gewoond waar een gezinsverzorgster werkzaam was. Ik weet alleen niet hoe ik vandaag de dag het makkelijkst met deze groepen in contact kan komen. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Pieterke
2 jaar geleden
Als je het hebt over mensen die in de jaren 1950-1960 als gezinsverzorgster hebben gewerkt dan zijn die mensen als ze nog in leven zijn toch al gauw 80+. Misschien kun je dan via seniorenclubs met hen in contact komen. Die clubs heb je in het hele land verspreid en er staan er meerdere op internet. Zijn er seniorenflats bij jou in de buurt? Dan kun je daar misschien eens informeren of daar mensen wonen die in de gezinszorg hebben gewerkt.

Antwoorden (1)

Advertentie in het blad of op de site van het pensioenfonds. En / of via de vakbond een zoekvraag uitzetten. Dan benader je direct jouw doelgroep - en kun je vragen naar ouderen die in bedoelde periode in die sector werkzaam waren.