Mensen zien en denken tegenover gesteld over mij dan ik werkelijk ben hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Antoni
2 jaar geleden
@Agatha, kan je eens een voorbeeld geven, of meerdere?
SentWierda
2 jaar geleden
@Agatha. Denk je dat? Of weet je dat?

Antwoorden (1)

Het klinkt of je houding en gedrag niet overeenkomt met hoe je je van binnen voelt. Zou het kunnen dat je dat te weinig laat zien? Als kind ontwikkelen we allemaal manieren om ons te beschermen tegen pijnlijke ervaring en afwijzing en om ervoor te zorgen dat we worden geaccepteerd en erbij horen. Ook later kunnen we ons bv. terugtrekken of stoer, opschepperig of overdreven behulpzaam doen, om gevoelens van onzekerheid, angst of schaamte te verbloemen. Als we ouder zijn hebben we deze manieren vaak niet meer nodig en staan ze juist in de weg in ons contact met anderen. Het kan moeilijk of spannend zijn om te laten zien wie je echt bent, maar het levert vaak veel op.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Plus voor het antwoord. Misschien met hulp van bijv. een psycholoog.