Mag je klussen aan de openbare weg?

Bv met je klussenbus op een parkeerplek tussen de stoep en de weg?
Of in een doorgang tussen twee appartementengebouwen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat bedoel je met ‘klussen aan de openbare weg’? Iemand zet daar zijn klusbus neer en dan? Gaat hij bv zagen in of bij die bus?
Antoni
2 jaar geleden
Als je onderweg pech hebt, mag je die aan de openbare weg oplossen, mits de auto niet op een gevaarlijke plek stil staat. De tijd die je hieraan besteedt, zal je zo kort mogelijk moeten houden. Voor alle andere gevallen zal er een vergunning nodig zijn (die waarschijnlijk niet wordt verleend). Over het algemeen worden bedrijfs- en woonactiviteiten in Nederland en België immers strikt gescheiden door middel van apv's, vergunningen, bestemmingsplannen en wat dies meer zij.
LeonardN
2 jaar geleden
Je vraag is onduidelijk. Klussen aan een auto? https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/dit-kan-je-zelf-wel-en-niet-repareren-aan-je-eigen-auto/ Mag je overal klussen?
Nee, per gemeente verschilt het of je op straat aan je auto mag klussen. Je kan daar ook een bekeuring voor krijgen. Je mag tegenwoordig in veel gemeenten ook niet meer op straat je auto wassen. Daarmee wil men voorkomen dat het afvalwater de bodem intrekt.
Poet
2 jaar geleden
Ik neem aan dat je met openbare weg doelt op gemeentelijke wegen en dus geen snelwegen. Regels van de gemeente staan (in Nederland) in de Algemene plaatselijke verordening (APV). Die vind je op de site van de gemeente of op overheid.nl
Over het algemeen geldt dat je niet mag stilstaan op een rijbaan behalve voor in- en uitladen indiend at niet anders gaat. En als je er ook zelf bij bent om evt even aan de kant te gaan. voor langer stil staan moet je toestemming/ontheffing hebben. Maar de beste tip is bel de gemeente met deze vraag
Poet
2 jaar geleden
Ik denk dat "aan de weg" vlaams is waar men in Nederland zegt: "op de weg"

Antwoorden (2)

Je moet je gewoon aan alle geldende verkeerregels en parkeerregels houden. Dus ik weet niet wat je verder nog zou willen. Je mag geen troep achter laten.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik vraag alleen of het mag, ik doe het niet. anderen doen het
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Mag dat wettelijk?
ronron1212
2 jaar geleden
@mausi maakt dat wat uit voor het antwoord dan?
Als je daar niemand hindert, dan zal dat toegestaan zijn.