Mg je een aansteker meenemen naar school?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K
Amadea
3 jaar geleden
Ja, maar niet met het doel brand te stichten of (indien jij onder de 18 bent) te gaan roken.
tinus1969
3 jaar geleden
Is er een speciale reden dat je dit vraagt?
Heb je het schoolreglement gecheckt?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea mag ik hem dan wel meenemen met het doel om NA schooltijd naar een kampvuur te gaan om daar dan "brandt te stichten" (op een plek waar dat legaal gezien mag). Dan laat ik hem gewoon in mijn tas tot die tijd. Mag dat dan wel?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Tinus1969 ja ik heb net het bericht hieronder ook gezocht waarom ik hem graag mee wil nemen
tinus1969
3 jaar geleden
Er zijn maar heel weinig plekken waar je legaal een kampvuur mag stoken of 'brand mag stichten'.
LeonardN
3 jaar geleden
@YeetTheChild Ja dat mag, zolang de school maar niet verbiedt dat je een aansteker bij je hebt.

Antwoorden (1)

Ja, er is geen wet die dat verbiedt.

In theorie zou een school het in de reglementen uit kunnen sluiten/verbieden, maar in de praktijk lijkt me dat dat niet voorkomt.