Waarom staakt men in Frankrijk zo veel vaker dan elders?

Zelfs het Nationale elftal van Frankrijk dreigt nu op het WK te gaan 'staken'.

Is er een reden dat men in Frankrijk ( en in mindere mate in België) zo veel meer staakt dan in Nederland? ( en volgens mij ook dan in de rest van europa)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe zuidelijker je komt in Europa, deste meer er gestaakt wordt. Heeft met cultuur te maken. In Nederland wordt er gelukkig niet zoveel gestaakt, omdat we ons realiseren dat stakingen vooral veel geld kosten in plaats van dat ze resultaat opleveren. In Nederland komen we liever pratend tot een oplossing.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als mensen in bijvoorbeeld Frankrijk het ergens niet mee eens zijn gaan ze massaal de straat op om te demonstreren, hier in Nederland gaan we er alleen over lopen klagen maar ondertussen slikken we alles.

We zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan die Fransen, zij laten zien dat het volk nog steeds de macht heeft, wat is immers een regering zonder volk om over te regeren? Juist, helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Conan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiederieke bij jou plaatste ik een comment omdat je dingen aan het verkondigen was die je niet kunt weten, dan moet je het dus ook niet als feit presenteren. Dat is hier totaal niet het geval, dit is een constatering. Erg jammer dat je niet met kritiek om kunt gaan en dat je je zo laat kennen door zo'n comment te plaatsen.
Na de Franse revolutie kent men in Frankrijk de macht van het volk.