Een vraag voor linkshandige mensen :Is het voor jou lmoeilijk om te schakelen in een auto?

Voor een linkshandig persoon zou de pook eigenlijk
links moeten zitten.
heb je een automaat, of schakel je gewoon, met de rechterhand? Of ben je hierom misschien wel verhuisd naar Engeland ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Het is inderdaad een kwestie van gewenning. Bij mij duurde het wat langer met rijlessen, maar daar bleef het eigenlijk bij. Nu weet ik niet beter dan dat ik rechtshandig schakel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Welnee,helemaal niet moeilijk, terwijl ik toch zeer links ben. Het is een handeling die je aanleert. Je weet op een gegeven moment niet beter, net als met de muis. En trouwens als het echt moeilijk was, zouden rechtshandigen (toch een grote meerderheid) in Engeland het ook moeilijk vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik "muis" rechts, eet met mijn mes rechts, verder het meeste linkshandig.Als ik groente of vlees beroepsmatig moet snijden, heb ik mijn mes weer links vast.Schakelen in de auto zonder probleem rechts.
Er zijn gewoon een aantal gewenningen die je uit noodzaak rechts gaat doen.Maar het valt allemaal wel te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Panteao krijgt mijn gelijk. Linkshandigen zijn 5 tot 7 % van de bevolking, en passen zich maar zo'n beetje aan.
No problem.

Toegevoegd op 24-04-2009 00:47:37
Trouwens, heel Engeland en zijn voormalige koloniën kan linkshandig schakelen, dus waarom zouden die paar procent linkshandigen in ons land een probleem hebben met rechtshandig schakelen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb totaal geen problemen met het rechts schakelen. Hoewel ik moet zeggen dat die week in Schotland met een huurauto het veel natuurlijker voelde. Maar problemen geeft het zeer zeker niet...

Het heeft wel voor wat problemen gezorgd toen ik eind jaren '80 met rijlessen begon. Maar dit hoeft niet direct te zitten in het feit dat ik linkshandig ben...

En straks (eind van de ochtend) heb ik al helemaal geen schakelproblemen meer met de DSG (automaat) op de leasewagen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de motorfiets moest ik met links schakelen, in de auto met rechts. Als ik in de auto met links zou moeten schakelen, zou dat het eerste uur wel wat onwennig zijn, maar dat went best wel snel, lijkt me.

Precisiewerk, zoals tekenen, verfen, voetballen, daar is het lastig voor. Schakelen is geen precisiewerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik (rechtshandig) heb af en toe in een engelse auto gereden, buite dat je instapt en het stuur kwijt bent gaf dat totaal geen problemen.
zodra ik aan de goede(of verkeerde) kant zat ging het schakelen als vanzelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
slordig, buiteN en nog wat komma's
In Engeland en andere links-rijdende gebieden zullen gemiddeld wel even veel links- en rechtshandigen zijn als in de andere landen... maar iedereen schakelt daar met de linkse hand... lijkt me niet al te veel problemen te geven.... 't is net maar net hoe je het aangeleerd hebt...

Ik heb een tijdje gewoon voor de lol met links gemuist terwijl ik rechts ben... de eerste dag ging alles mis en verkeerd, maar na een paar dagen lukt het goed...