Als de man gemiddeld 67 wordt, waarom zou ik me dan druk maken om mijn pensioen?

Volgens de CBS worden mannen gemiddeld 67 in Nederland en vrouwen 73.

Waarom zou ik me als man dan druk maken om mijn pensioen? Is het een trucje?

Fout door mij gelezen: Hhet moet zijn mannen 76 en vrouwen 83. Zou ik me dan toch druk moeten maken om mijn pensioen?

http://blog.seniorennet.be/waasland_informeert/archief.php?ID=184

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (12)

Omdat je hoopt ouder te worden dan 67.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gemiddeld 67 jaar oud? Wat is je bron dan, volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van een man ergens tegen de 78.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me erg jong.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je cijfers uit 1933? Mannen worden in Nederland gemiddeld 78 jaar oud, vrouwen 82,3 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De levensverwachting bij geboorte in 2009 voor een man is 78,57 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof niet dat ik ergens beweerd heb dat ik in 2009 geboren ben. Jij beweert dat "de man" gemiddeld 67 wordt, wat gewoon niet waar is. Mannen die nu geboren worden zijn ook mannen. De gemiddelde man die nu in leven is in Nederland wordt in ieder geval ouder dan 67. En dat is dan ook meteen het antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Faal Sir. Alien
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Andere manier van kijken: op welke leeftijd zijn de mensen die in 2008 zijn overleden gestorven? Dan zit bij mannen de piek bij 79 jaar (2257 van de in 2008 overleden mannen waren 79, tegen 1198 overleden mannen van 67 jaar). Bij vrouwen zat in 2008 de piek zelfs bij een respectabele 86 jaar (3102 van de in 2008 overleden vrouwen waren 86 jaar). Bron: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37168&D1=0&D2=a&D3=1-100&D4=l&VW=T
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je SuzyQ, ik kon deze cijfers zo gauw niet vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat sowieso.
Als je de zuigelingensterfte e.d. voorbij bent loop je gerede kans om een stuk ouder te worden, maar ik zie geen reden waarom je je druk zou maken. Voor 15 euro heb je al een aardige tweedehands rollator en GV is ook voor weinig geld te bereiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk is dat een berichtje uit de tijd dat de AOW is uitgevonden. Toen werd een man idd gemiddeld 67 heb ik gehoord van iemand die er veel vanaf weet maar dat ligt nu al tegen de 80. Ik weet niet wat het nu precies is maar als je dit hebt gelezen is het in elk geval geen recent bericht.
Maar uitgaande van jouw cijfers, het blijven natuurlijk gemiddelden, misschien wort jij veel ouder. Verder moet jij zelf maar bepalen of je je druk wil maken over de tijd die jij eventueel oder wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet je niet druk maken, maar je financiën goed op orde brengen. Ook zou je aan je partner kunnen denken in dit verband....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je na je 65e jaar rond kunt/wil komen met alleen je AOW uitkering, hoef je je inderdaad geen kopzorgen te maken over een pensioen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent niet verplicht je pensioen te regelen. Als je denkt dat AOW voldoende is, kun je toch nog 110 worden. Het pensioen is bedoeld als extra, om de leuke dingen van te betalen, of een groter huis, de vakantie.

Toen mijn vrouw pas in Nederland was, snapte ze niet dat wij nu zulke grote bedragen opzij zetten voor ons pensioen. Zij heeft de Joegoslavische hyperinflatie meegemaakt, waarbij er iedere dag minstens 1 nul extra op de bankbiljetten werd gezet. Je pensioen zou op zo'n manier ook als sneeuw voor de zon verdwijnen! Daarom is het heel nog niet zo'n' gekke vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het een prettig idee vinden als mijn vrouw dan van mijn pensioen kan genieten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Druk moet je je niet maken wel anticiperen en een pensioenverzekering aangaan of leren zuinig te leven.