Zo een gelukig leven ligt aan hoe je bepalde stapen neemt in de voortgang van je leven of dat het voor de1 wel en and niet.uit?

ik bedoel somige mensen zijn altijd goed bezig en moeten
zelf een angstig niet vrij niet gelukig leven leiden
en een ander begint al met een pa die miljonar is een leuk gezin krijgt alemaal gezond veel lievde krijgen en kunnen geven
terwijl hij of zij geboren word net als elk kind
ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben ik heb namelijk veel moeite met nederlans gramatika

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben het helemaal met je eens dat de ene persoon veel meer kansen in het leven krijgt dan de ander. Zeker op materieel gebied. Wie rijke ouders heeft, is bij de geboorte al verzekerd van een ' goed' leven , zonder zorgen over bepaalde zaken die nodig (of fijn) zijn, maar waar het geld voor ontbreekt. (goede schoenen, kleding, vervoermiddel, clubjes, schoolreisjes, tijdschriften, enz)
Het rijbewijs kan gehaald, (een auto betaald..)er hoeft geen studiegeld geleend, en noem maar op.
Bovendien weet je dat er ooit een leuke erfenis aan zit te komen.
Iemand uit zo'n nest, heeft al enorme voorsprong op het kind van ouders die elke maand moeten bikkelen om de noodzakelijke kosten te kunnen opbrengen.
Een populair gezegde , dikwijls afkomstig uit de rijke hoek... is, dat gezondheid belangrijker is dan geld en dat geluk niet te koop is. Dat is wel waar, maar als je geen geld hebt en bovendien ongelukkig of ongezond is het driedubbel niks.. en dat vergeet men er dan bij te vertellen.
Het is niet gemakkelijk om uit zo'n achtergestelde positie te komen. Slechts een enkeling slaagt erin zich dusdanig 'op te werken' en tot de bevoorrechte groep te behoren. Frans Bauer bijvoorbeeld. Iemand die een stem heeft, waar veel mensen van houden. Het zal altijd mensen betreffen met een uitzonderlijk talent, een kolossaal doorzettingsvermogen, of een geweldig uiterlijk . Of een combinatie hiervan.
Hartstikke frustrerend als je aan de onderkant zit, waar alles je lijkt tegen te werken.
De linkse politieke partijen doen hun stinkende best om iets aan die ongelijkheid te veranderen, door te nivelleren en kinderen uit arme gezinnen wat meer kansen te geven om het verschil met rijke kinderen te verkleinen.
Heel goed, want het is van de gekken dat bepaalde kinderen ongelimiteerd op dure clubs kunnen, muzieklessen kunnen nemen, luxe vakanties krijgen (denk eens aan de luxe van de prinsenkinderen) , de duurste en mooiste kleren krijgen, het duurste en mooiste en leukste speelgoed , elke dag kunnen uitkiezen wat ze willen eten, terwijl andere kinderen al tevreden moeten zijn met een kale boterham en een beker verdunde melk.
Mijn compliment trouwens dat je zelf aangeeft dat je moeite met grammatica hebt. Kijk, dat is nu weer zo'n aangeboren pech, waar je zelf helemaal niets aan doen kunt, en toch (vaak) voor gestraft wordt. (sollicitaties, schoolcijfers, oordeel anderen) Ik vind je bijdrages hier er extra waardevol door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er bestaat een spreekwoord''Als je voor een dubbeltje geboren bent,wordt je nooit een kwartje''.Ik ben het daarmee niet eens.Je moet knokken in het leven.Of je pa nou rijk is of niet.Je moet ervoor gaan.Natuurlijk helpt het als je geld hebt ,maar er zijn zat rijke mensen die absoluut niet gelukkig zijn(waren).Voorbeelden te over.Terwijl er ook genoeg mensen zijn die elk dubbeltje moeten omdraaien maar toch heel content zijn met hun leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk zit niet in wat je hebt, maar in wie je bent...
Al ben je de rijkste mens van de wereld, maar je zoekt je geluk in méér en méér bezittingen, dan zal je dus nooit gelukkig zijn, want 'alles' kan je zelfs met al het geld van de wereld niet kopen. En wat je 'hebt', kan kapot gaan, verbranden of gestolen worden, dus eigenlijk is 'hebben' altijd een tijdelijk iets, en vooral als je steeds bezig bent met bang zijn dingen te verliezen die je nu 'hebt' , ben je een bang, gespannen en héél erg beperkt levend mens. En niet een gelukkig mens.....

Geluk zit in hele kleine dingen, die (meestal) niets kosten. Maar je moet wel je ogen opendoen, en jezelf openstellen voor die vele kleine geluksmomenten in een dag.

Drie stoplichten achter elkaar op groen, de trein, die juist op die ene dag dat jij je hebt verslapen 5 min. vertraging heeft, de stemmen van in de tuin zittende buren op een lome zomeravond, een mooie zonsop/ondergang, de kleurige paraplu's van de mensen bij een hevige regenbui, twee verliefde mensen die elkaar diep in de ogen kijken op een terrasje, de bloeiende planten in je tuin, zwanen die hun vleugels uitklappen en met uitgestrekte nekken over het water rennen en opstijgen - en zo kan ik nog een héle tijd doorgaan.
Geluk is overal, en je hoeft het niet angstvallig te bewaken, want er is méér dan genoeg. Je moet er alleen naar kijken, ervan genieten, en het doorgeven.

Het is een knopje, dat je 'om' kan zetten in jezelf.
Wat je niet mee kan nemen in je graf, zal je niet elke dag opnieuw gelukkig maken of je gelukkig houden.
De warmte van de zon op je gezicht en de glimlach van een onbekende wél.