Is het beter voor de huid om jezelf,met een handdoek zonder wasverzachter af te drogen.?

Ik gebruik het nooit heb er een hekel aan,maar mijn vrouw die vindt de handdoeken lekker zacht beter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Een handdoek met wasverzachter neemt minder vocht op.
Het is voor je huid en de doorbloeding daarvan beter om met een ruwe handdoek te drogen.

Zelf heb ik een vreselijke hekel aan wasverzachter, het lijkt wel of alles vettig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk met wasverzachter,
maar zonder wasverzachter lijkt het wel of je sneller droog bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste de beste keer dat ik wasverzachter bij de handdoeken gebruikte kreken mijn man en ik overal uitslag. Bovendien had ik het idee dat de handdoeken minder vocht opnamen.
Ik heb het gedaan voor de lekkere lucht ( dat zachte vind ik niet zo fijn met afdrogen ) maar omdat ik vaak in de trommel droog, is er helemaal geen geureffect.
Voortaan geen wasverzachter meer voor ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een ruwe handdoek, zonder wasverzachter, is beter voor je huid.
Als jouw vrouw dat niet gelooft, vertel haar dan maar dat het op die manier net zo goed is als een behoorlijke scrubbeurt. Lekker stevig wrijven. Scrubben vinden veel vrouwen wel goed en logisch, ruwe handdoeken niet.

Ik bewaar altijd de handdoeken om ze apart in een was zonder wasverzachter te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het beter is...dat maakt denkelijk niet zoveel uit.
Ieders persoonlijke keus.
Maar....sinds ik wasverzachter gebruikte bij de theedoeken, handdoeken en washandjes...zijn ze ,waterafstotend, geworden.
Nemen dus totaal geen vocht meer op en kan er dus niets mee afdrogen. Geen bord en geen lichaamsdeel.
Dus...ik doe dat niet meer. Alleen nog wasverzachter bij kleding, groetjes.