hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan schietpartijen?

Er zijn best wel eens schietpartijen maar hoeveel mensen gaan dar per jaar nou eigenlijk aan dood.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Bedoel je in Nederland of wereldwijd?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wereldwijd

Antwoorden (1)

In 2016 stierven wereldwijd 251.000 mensen door kogels uit vuurwapens. Het ging om wapens in handen van burgers, niet gehanteerd door politie, militairen of terroristen. Ruim de helft van die doden vielen in slechts zes landen: Brazilië, de Verenigde Staten, Mexico, Colombia, Venezuela en Guatemala. In die landen woont minder dan een tiende van de wereldbevolking.
fremar