Waarom lijkt het alsof een persoon een relatie nodig heeft om "af" te zijn?

In de media is veel aandacht over de "single", een man of vrouw die geen relatie heeft en die lekker vrij kan gaan stappen om andere mensen te ontmoeten, singles die de hele tijd op zoek zijn naar een partner (noem al die walgelijke programmas maar op). Is het zo vreemd om te denken dat sommige mensen er voor kiezen om alleen te zijn? Niet op zoek zijn naar een partner en in het weekend gewoon liever met vriend(in)en op de bank een filmpje kijken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat dat per persoon verschilt.
Mijn zusje moest en zou persé een vriendje omdat zij de enige in haar vriendenkring was die nog single was. Het vriendje zelf is belangrijker dan of ze echt heel gelukkig is, dat idee hebben wij tenminste omdat ze nogal verandert is sinds ze met haar vriend is.

Ik daarentegen ben nu ook alweer enkele jaren single en eigenlijk heb ik helemaal niet het gevoel dat ik alleen maar "af" kan zijn als ik een vriendje heb. Ik vind het heerlijk dat ik de vrijheid heb om mijn eigen gaan en staan te bepalen zonder rekening te moeten houden met de agenda van een ander.
Misschien dat het er ooit van komt dat ik echt mijn "Soulmate" tegen kom, de persoon waarvoor ik mijn vrijheid echt op wil geven en zo niet... Nou ja, dan zij het zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nou ik ervaar het niet zo.
Het is maar net hoeveel aandacht je eraan schenkt. Ik besteed er geen aandacht aan wat de media wil.
Ik doe waar ik mij zelf prettig bij voel.

Momenteel is dat single zijn. En als er straks of later iemand komt waarmee het klinkt is dat ook leuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste ideologieën gaan er nog steeds vanuit dat het belangrijkste van de mensheid voortplanting is. Vandaar dat veel media hier aandacht aan besteedt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt...

Tenzij je de andere sekse in jezelf kunt ervaren en aanvaarden, ben je pas af als er een andere sekse (en dat kan in geval van homoseksueel een gelijke sekse zijn tuurlijk) naast je staat...

We hebben het hier over (zoals ik dat noem) de full circle experience...
wat is dat?
Als klein kind had je die full circle experience als vanzelf... Je was geen man en ook geen vrouw, dus de full circle was er gewoon. Maar in je puberteit werd je of man of vrouw, en daarmee viel een deel weg uit je ervaring. Hoe meer je man werd hoe minder je vrouw voelde en vice versa...
Waarom zijn wij zo verslaafd aan vrijen? omdat we niets leiver de full circle willen ervaren. Door op een ander te gaan liggen, maken we een volle ernergie-cirkel en dat voelt heel lekker... (Moet ik nu ook uitleggen wat er precies gebeurt of mag ik volstaan met dit aan te tippen?)

Alleen bijna iedereen vergeet onmiddellijk hoe die full circle experience was en houdt dat niet in stand en wil eigenlijk weer meteen vrijen enz enz...
Door die full circle in stand te houden en te ontwikkelen in jezelf, ben je dus niet meer alleen man of allen vrouw...
en heb je niet meer een extern smoesje (in de vorm van een partner) meer nodig om "af" te zijn...

dank je voor de goede vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goede vraag op goede vraag +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fijn dat je snapt wat ik zei... ook al ben je het er niet mee eens...
Ik had op een eerdere vraag al eens geantwoord dat ik bewust vrijgezel ben. En het boeit me werkelijk niets hoe anderen hierover (na)denken. Zo zal een programma met als doel 'daten' van mij geen aandacht krijgen. Gisteren toevallig het programma op RTL5 gezien. Wat een ongelooflijke scene is dit...

Ik heb een hond en voel me geen ogenblik alleen. En voor een partner heb ik geen ruimte. Wel voor vriend(in)en om gewoon eens gezellig een avond mee te gaan stappen...

Het lijkt er wel op, of dat sinds de CU in het kabinet zit, alsof het dan alleen nog maar verantwoord is als je een keurige relatie hebt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juist...
Ik zou later nooit alleen willen zijn ik zou gewoon een man willlen en kinderen, ik denk dat het gewoon normaal is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met mij hoop ik.