Heeft Otterlo een eigen vlag?

Ik zoek een afbeelding van de gemeente Otterlo maar vindt alleen de vlag van Ede, waartoe Otterlo behoort. Ik kwam erachter dat Ede vroeger zelfstandig was dus neem ik aan dat het een eigen gemeentevlag had. De kleinste gemeentes hebben vaak nog een eigen vlag, dus is er de kans dat Otterlo er ook een heeft.... ik kom er alleen niet achter. Wie weet er iets meer van?

amc
4 jaar geleden
5.8K
SimonV
4 jaar geleden
Naast Lunteren en Bennekom heeft Otterlo een eigen vlag.
https://ede.nieuws.nl/gemeente/10244/lunteren-en-otterlo-nu-ook-bennekomse-vlag-koop/
Waarschijnlijk is het deze vlag:
https://oncyclopedia.org/wiki/Otterlo
maar ik kan het niet bewijzen.
Daarom zet ik het antwoord maar bij reacties.
SimonV
4 jaar geleden
Ik lees net je reactie op m'n verwijderde antwoord.
Er ‘moet’ een vlag zijn, citaat: “Lunteren en Otterlo gaven eerder het voorbeeld met een eigen vlag. “
https://edestad.nl/lokaal/bennekomse-vlag-eenmalig-te-koop-260938 Blijft curieus dat de vlag niet vinden is. Het wapen van Otterlo is alleen op Oncyclopedia te vinden.
Je zou het aan Otterlo ( https://www.otterlo.nl/contact/ ) kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://oncyclopedia.org/wiki/Otterlo#Dorpswapen toont het WAPEN van Otterlo, maar dat is niet de vlag. Het wapen van Ede https://www.google.com/search?q=wapen+ede&rlz=1C1OKWM_nlNL859NL859&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Nwq_kQlckqkSbM%253A%252CAUgx3kTBqSTccM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQ3WuVBAAOpeV9su3xLl9AC5hpgRA&sa=X&ved=2ahUKEwj8rPKfzs3jAhUCr6QKHYaRCkMQ9QEwAHoECAUQAw#imgrc=Nwq_kQlckqkSbM: komt ook niet overeen met de vlag. Je vraagt je dus af of de oude Veluwedorpen wel een vlag hebben (gehad).
amc
4 jaar geleden
Dank jullie wel voor de feedback! Zoals gezegd (kan mijn reactie eerder niet meer terugvinden op de site) heeft Otterlo nooit een wapen gehad en wilde er ook geen https://www.heraldry-wiki.com/heraldrywiki/index.php?title=Otterlo @Simon; De site oncyclopedia die jij aangeeft is een 'onzin'site...alle artikelen erin zijn verzonnen. Ik weet dit omdat mjjn zoon als 12 jarige hier artikelen schreef, daarna moderator was en, voor hij het te druk kreeg, een tijdlang sitebeheerder was. Lees maar eens een artikel door....het is wel lachen! ;-)
Het wapen ziet er toch ook niet echt als 'wapen uit? (In de vorm van een gezichtje)....

@elder 161; Dacht ik eerst ook tot ik las dat 'na Lunteren en Otterlo ook de vlag van Bennekom te koop was'. Die vlag gaat dus niet op 'dat de oude Veluwedorpen geen vlag zouden hebben gehad'. @ Simon V : goede tip waaraan ik nog niet dacht..zal toch eens contact met hen opnemen, want inmiddels intrigeert het me wel!
amc
4 jaar geleden
@Simon V. Helaas..... lukt niet via de link te versturen....'Er is een fout opgetreden bij het versturen van het bericht. Probeer later nog een keer'. Mijn man bleek nu hetzelfde gisteren te hebben meegemaakt....heb ook het andere contact op die site geprobeerd.... lukt ook niet! Jammer maar ik zal er toch op een of andere manier achterkomen! Nu moet ik het weten ook! ( *o *)
SimonV
4 jaar geleden
“Het wapen van Otterlo is alleen op Oncyclopedia te vinden.” Daarmee gaf ik al aan dat ik twijfelde aan de waarde van de informatie… “Lunteren en Otterlo gaven eerder het voorbeeld met een eigen vlag.“ Bennekom heeft recentelijk na Otterlo een eigen vlag gemaakt, met symbolen van de vlag van Ede. Ik denk dus dat Otterlo kort geleden ook zoiets gedaan heeft. Uit nieuwsgierigheid had ik Otterlo ook al gemaild. ;-)
amc
4 jaar geleden
Ik neem aan dat het jou ook niet lukte tot hen door te dringen? Ik heb zojuist van de gemeente Ede een ontvangstbevestiging gekregen en zij nemen het in behandeling..... ben reuze benieuwd..... zij zouden het toch moeten weten nietwaar?
SimonV
4 jaar geleden
Ik ben na een eerste foutmelding wel doorgedrongen tot Otterlo maar heb nog geen reactie ontvangen. Eens kijken wie het eerste is. ;-)
amc
4 jaar geleden
Reactie op verzoek
Ik heb er nog nooit van gehoord en heb na enig zoeken ook niets gevonden.
Plaatsen als Bennekom en Harskamp hebben wel een vlag maar die zijn vrij recentelijk bedacht en hebben geen historische waarde.
Toen Otterlo kort een zelfstandige gemeente was - ruim 200 jaar geleden – had het ook geen vlag bij mijn weten.
Er was wel een gemeentestempel, ik zal het bijvoegen.
tt stempel otterlo 1812 GArch004689614_00705.jpg
Mocht er wel een vlag bestaan (hebben), houd ik mij uiteraard aanbevolen voor een afbeelding. Bovenstaand bericht kreeg ik van ene Leida, die er zorg voor moest dragen. Zij had informatie aangevraagd bij een 'kenner'. Ik heb navraag gedaan over een mogelijke vlag van Otterlo.
Onderstaande reactie ontvangen van een kenner. Groeten van
Leida Deze mail ontving ik vandaag....... benieuwd of jij nog wat krijgt. Laat je me het even weten? groetjes.
SimonV
4 jaar geleden
Eventueel zou je nog contact kunnen opnemen met de redactie van deze bronnen, die wel de vlag van Otterlo noemen:
https://edestad.nl/lokaal/bennekomse-vlag-eenmalig-te-koop-260938
https://ede.nieuws.nl/gemeente/10244/lunteren-en-otterlo-nu-ook-bennekomse-vlag-koop/
amc
4 jaar geleden
Dank voor jouw suggestie..... ik kwam zelf ook op het idee en had al gemaild met 'het Ede Nieuws'. Heb echter nog niets gehoord van hen. Na ja... wie weet???? Ik houd me aanbevolen voor alle opties en/of tips ;-)
SimonV
4 jaar geleden
Misschien weten deze bedrijven of winkels het:
https://www.otterlo.nl/project/bedrijven_en_winkels/
Al vrees ik dat Otterlo gewoon geen vlag heeft.
SimonV
4 jaar geleden
Inderdaad bevestigd door Otterlo.nl

Antwoorden (1)

Nee. Otterlo.nl heeft per mail bevestigd: Otterlo heeft geen eigen vlag.
SimonV