Waarom loopt Zeeuws Vlaanderen leeg? Zeeuws _Vlaanderen lijkt me een zalige plek om te wonen, vlabij België en veel water in de buurt....

Maar de jongeren trekken er juist weg?
Zijn er mensen die zich dit ook afvragen en zelfs antwoorden weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd zalige plek om te wonen. Met een auto is "de overkant" met de tunnel ook niet zo ver meer...om daar bijvoorbeeld te gaan werken... Terneuzen/Middelburg is zo'n 30 km.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog wel een huisje in de aanbieding in st phillipsland, ( tholen) is wel een opknappertje...

Antwoorden (4)

Omdat het voor veel mensen niet zalig is om te wonen. Er zijn weinig voorzieningen, ver weg van de randstad waar de bedrijvigheid zit en er is gewoonweg weinig te doen. Jonge mensen leven vaak liever bij een grote stad met veel voorzieningen, uitgaansgelegenheden, veel bedrijvigheid en opleidingsmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik toevallig ook woonachtig ben in Zeeuws Vlaanderen ben ik van dichbij getuige van dit feit.

Een gebied dat van oudsher agrarisch is, is zomaar niet op een andere vorm van werkgelegenheid overgeschakeld.

Men tracht de toeristische sector hier en daar een flinke impuls te geven maar buiten het kustgebied is daar nog niet zo heel veel van te bemerken.

En dit zeker niet in deze huidige crisisperiode zullen er grootse zomaar plaatsvinden. Alles kost helaas geld.

Daarbij komt dat voor jongeren de randstad veel aantrekkelijker is vanwege hun betere ontplooiingsmogelijkheden daar.

Toch is het hier perfect wonen..met bijvoorbeeld België op bijna loopafstand.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piet Brakman stelde in Terneuzen eens voor om Zeefs-Vlaonder'n bij België in te delen. Een staande ovatie viel hem ten deel.
Persoonlijk vind ik dat 'het landje apart' teveel gedomineerd/verpest wordt door grootschalige chemische industrie.
Heel simpel ; mensen wonen waar werk is. En in Zeeland is nu eenmaal niet zo heel veel meer te doen, nu de boeren een beetje uitgeboerd zijn en er geen nieuwe handel of industrie voor in de plaats gekomen is.
Dus moet je het dan hebben van ondernemingsgezinde mensen (in een helaas niet zo heel erg ondernemingsgezind klimaat) , of ze trekken weg om elders hun brood te verdienen.

Een schitterende plek om te wonen is natuurlijk fantastisch, maar alleen als je het je ook kunt permitteren. Brood op de plank staat toch nog net iets hoger op de ladder dan woongenot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een prachtige plek om te wonen,als je b.v. gepensioneerd bent of op een andere manier je schaapjes op het droge hebt. Maar als je daar je kost moet verdienen,is het niet bepaald de aangewezen streek,omdat er nu eenmaal niet veel werk is.