Het geestelijke doel van Yoga
Geestelijk. Wat bedoelen we daar eigenlijk mee?

Hier kunnen we eindeloos over discussiëren, maar we houden het in dit geval maar even gewoon even bij ‘hoe lekker je in je vel zit’.

We hebben allemaal dagen dat niets lijkt te lukken, of dagen dat je de hele wereld aan kunt. Dat is normaal en daar heeft ieder mens mee te maken.

Toch kan het beoefenen van Yoga bijdragen om je algemene ‘mentale-staat’ naar een hoger niveau te brengen.

Kortom, je voelt je dus gewoon blijer, gelukkiger, maar ook sterker. Dit doel van Yoga is dus best interessant om wat meer over te weten als je het ons vraagt. Want wie wil er nu niet simpelweg stapje voor stapje wat gelukkiger worden?

Hieronder weer een lijstje wat het doel is van Yoga op geestelijk gebied:

Positiever kijken naar het leven.
Sterker in je schoenen staan.
Meer stress bestendig worden (bijvoorbeeld in combinatie met een betere ademhaling)
Slapeloosheid verminderen.
Meer rust in jezelf vinden.
Jezelf minder zorgen maken.
Minder prikkelbaar en emotioneel overgevoelig zijn.
Het lichamelijke doel van Yoga
Yoga staat er om bekend dat het veel verlichten kan brengen bij tal van lichamelijke klachten. Door artsen wordt ook steeds meer het nut van Yoga ingezien.

Steeds meer mensen worden daarom voor fysieke klachten doorverwezen naar Yogales.

Mindfulness:Het klinkt misschien wat ingewikkeld zo, maar het komt er in feite op neer dat je meer met je aandacht in het hier en nu bent, en dat je meer met je gedachten in dit moment bent.
fremar
5 jaar geleden
Kort door de bocht: je beter leren voelen in je hoofd en in je vel.
Door beweging, bv yoga voel je je soepeler na verloop van tijd en als je mindfulness gaat toepassen, verlies je jezelf niet meer in het verleden, maar leef je heel bewust in het heden in het NU. Dat is de bedoeling.
---
Verwacht geen wonderen, je moet er wel aan en voor werken. Zoals een sportmens niet binnen een paar weken een wereld van verschil in zijn lichaam zal zien of verwachten. Inzet zal resultaat opleveren.
Toegevoegd op 01 mei 2018 23:40: tekst