Als mensen van andere komaf die hier wonen het over "bij ons" hebben,,, Waar praten zij dan over???

Mensen wonen hier, zeggen vaak bij ons maar bedoelen nooit waar ze leven geloof ik...Normaal gesproken moet dat hier zijn... Maar in een gesprek is dat vaak niet zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk hebben ze het over de cultuur waarin ze geboren en opgegroeit zijn. Ookal ga je in een ander deel van de wereld wonen, vaak hou je je hart & gevoel toch deels in de geboortecultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ALLE mensen dit volledig door elkaar heen gebruiken.
Ik zeg vaak bij ons (en dan kan dat zijn 'bij de makro', in Nederland', 'in Frankrijk', 'in mijn huis', 'in mijn subcultuur') .
Ik denk dat er geen eenduidige betekenis is. Misschien alleen Bij ons = In mijn referentiekader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij met de persoon in gesprek bent dan weet je wel wat degene bedoeld .
als de gene zegt ""bij ons mag je onaangekondigd meeeten"" dan weet je dat die het over zijn eigen cultuur heeft, omdat bij andere culturen dat absoluut niet mogelijk is.
verder is het aan te raden respect te hebben voor ieders cultuur en mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk gebruiken ze het op dezelfde manier als ik wanneer ik zeg : Ik ga naar huis.
dat kan zijn :naar mijn moeder (ouderlijk huis)
of naar mijn eigen huis. In het gesprek en omstandigheden is wel duidelijk wat ik ebdoel
13 jaar geleden
Ik kom zelf uit het buitenland (al 14 jaar in NL) en ik zeg inderdaad vaak bij ons in Afrika (het Zuiden) doen wij eten wij liever zo etc.
Ik denk dat men het niet bewust doet.Ik geloof ook dat niet alleen buitenlanders het doen. Ik heb ook een heleboel Nederlandse vrienden en die zeggen bij ons (bedoelen ze dan thuis).
Ik heb er nooit bij stil gestaan.