Waar komt het gezegde ''Iemand achter het behang plakken vandaan''?

Om even in hetzelfde straatje als mijn collega te blijven ;-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Het wordt vaak gezegd over kinderen of huisdieren. Iets wat je eigenlijk lief is maar waar je even genoeg van hebt op dat moment.

Iets achter het behang plakken, suggereert iets verbergen, uit het zicht halen. Je zegt zoiets meestal als je geduld op is. Als je het even met ze gehad hebt. Dan kunnen ze maar beter even uit het zicht blijven, even tijdelijk weg zijn.. maar niet echt natuurlijk. Want dat wil je ook weer niet.

Verder klinkt het grappig, want het kan helemaal niet natuurlijk. Ze komen er zo weer achter vandaan want behang is papier, slap, nat en week als je het plakt en het is kwetsbaar. Je houdt er geen kind of huisdier mee vast natuurlijk.. en eigenlijk wil je dat ook niet. Je wilt ze alleen even niet meer zien op zo'n moment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je iemand achter het behang plakt, dan zie je die niet meer en ben je voor altijd van hem af...

simpel toch...