Kan een stroomaggregaat de elektrische net vervangen?

Ik was vandaag bezig met een stroomaggregaat op diesel i.v.m. een storing op het werk. Nou vroeg ik mij af: Is het mogelijk om een hele huis van het elektrische net te halen en alleen op zo'n (diesel) stroomaggregaat te laten draaien?

6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, zo'n elektrisch vangnet werkt prima voor je huis, echter komen die dieselgeneratoren in diverse uitvoeringen, je moet er dan wel één hebben die bij je gemiddeld verbruik komt, dus ergens rond de 4kW tot 5kW
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Ik zou zeggen kijken naar piekgebruik, of je moet na gaan denken over welke apparaten wel/niet tegelijk te gaan gebruiken. Oven+magnetron+waterkoker= meestal geen puik plan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
plus van mij.
Realiseer je wel dat je er niet bent met de aankoop van een generator, je moet die ook aansluiten op het net in je woning (of je moet een parallel net leggen van snoeren naar apparaten die je wilt gebruiken)
tinus1969
6 jaar geleden
En onthoud dat je buren niet blij zullen zijn met zo'n stinkend aggregaat. De vraag is dan ook of het legaal is.
Eric1993
6 jaar geleden
Oké, het zou dus kunnen. Maar is de kans groot dat ik dan elke dag een volle tank diesel moet volgooien?