Vanaf hoeveel inwoners is je dorp interessant voor retailers als Wibra, Zeeman, Action etc.?

Aanleiding is dit bericht van de gemeente waarin ik woon: "We staan voor fase 3 van het centrum nog voor een grote uitdaging. Nu staat daar nog een oud pand wat z.s.m. gesloopt gaat worden. Er staan appartementen gepland, maar welke ideeën heeft u voor de ruimte op de begane grond? Daar willen we het met jullie over hebben op dinsdagavond 28 november vanaf 19.15 uur in het leegstaande pand naast supermarkt Deen.

We willen samen met jullie brainstormen over de mogelijkheden en wensen. De avond duurt tot ongeveer 21.30 uur. Van harte welkom. "

Dde meeste reacties hierop via Facebook zijn vrij onrealistisch. Mensen willen een H&M, Action of Xenos. Terwijl de huidige middenstand nauwelijks de broek kan ophouden...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Hangt volledig van het dorp af, zonder beledigend te willen zijn: als er alleen maar omgeschoolde, lager betaalden wonen, is het return on investment punt anders. Hangt ook af van de te verkopen goederen: Cessna en Tesla willen graag tenminste een miljoen inwoners, Xenos vindt 30.000 al goed genoeg, mitsdien de infrastructuur goed genoeg is. Geen of slechte toegangswegen vanuit de omliggende maatschappij betekent ook een langere terugverdientijd.

Ergo: er valt geen zinnig woord over te zeggen, al zullen velen dat ongetwijfeld proberen te ondermijnen...

(Jaren geleden verhuisd naar Amerika, vergeef eventuele taalfouten)