Het is veel makkelijker om het met een stelling oneens te zijn? Eens of oneens?

Argumentatie hoeft niet, mag wel....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik ben het met een stelling eens of oneens vanwege mijn mening.

Het oneens of eens zijn met een stelling zou niet iets te maken moeten hebben met gemakkelijk zijn, wat heeft je mening dan nog voor nut.

Met deze stelling ben ik het echter oneens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eens.
Dan valt er tenminste wat te discussiëren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lijkt me logisch, er is is maar 1 manier die leidt tot het "eens zijn" terwijl er vele mogelijkheden zijn om het oneens te zijn met iemand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat het met makkelijk of moeilijk te maken heeft, of doel je niet op een bewuste reactie op een stelling? Als je het over een onbewuste reactie hebt denk ik namelijk dat je woordkeuze niet helemaal correct is, het zou er dan meer gaan om dat de kans groter is dat je het ergens oneens mee bent. Daar heb je namelijk wel gelijk in natuurlijk aangezien iedereen toch net iets anders denkt meestal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Xinix;

Ik kan hier geen algeheel bindend antwoord op geven. Dat hangt namelijk helemaal van de stelling af. En ik vind dat je in beide gevallen je keuze zou moeten beargumenteren of anders geen oordeel geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens. Het is doorgaans veel eenvoudiger om wat dynamiet aan te dragen om een stelling op te blazen dan het cement te storten haar te funderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je makkelijk vind. Als je niet graag een discussie aan wilt gaan, is het veel makkelijker om het 'eens' te zijn..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt compleet af van hoe iemand tegenover de discussie staat. Ik moest laatst voor mijn eindscriptie ook 5 stellingen verwerken in de presentatie.

Ik stelde de vragen zo dat mijn studie genoten er eigenlijk wel tegen in moesten gaan. Namelijk zo:

"Pesten is goed voor kinderen. Daar worden ze hard van en het gaat vanzel wel weer over".

De meesten zullen het daar niet mee eens zijn. Die moesten dan gaan staan en uitleggen waarom niet.

De studie genoten die er makkelijk vanaf wouden komen bleven zitten. (Natuurlijk vroeg ik die dan waarom ze het er mee eens waren.. jammer voor ze).

Bovenstaande verhaal kort samen gevat:

"Niet mee eens". Het hangt af van de stelling en de motivatie van de mensen.