Waar komt het door dat er de laatste tijd veel files zijn?

Ik merk de laatste tijd dat er erg veel files zijn op de weg opeens. Soms is het door een ongeluk maar soms is er niks aan de hand. Hoe kan dat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat komt door de aantrekkende economie:

Eigenlijk is het aantal files weer op het oude niveau, dit valt te wijten aan de aantrekkende economie (meer mensen aan het werk=meer files).

http://www.nu.nl/binnenland/4354976/economische-schade-files-groeit.html

VVD-Kamerlid Barbara Visser wijt de toename van de files aan de aantrekkende economie. "Ik snap de zorgen van de ondernemers. Daarom moeten we blijven investeren in meer en slim asfalt."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- het word sneller donker, waardoor je minder zicht hebt
- het is vaker slecht weer door de herfst en winter (regen, sneeuw, mist, glad wegdek)

- en zoals MrTomaat al zei, meer mensen in totaal op de weg door betere economie.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Heeft idd ook te maken met donker, en zelfs de zomertijd. http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/waarom-de-zomertijd-ons-langer-in-de-file-doet-staan-en-we-dus-beter-stoppen-met-prutsen-aan-de-tijd/article-opinion-618771.html
HeerVoldemort
7 jaar geleden
1 druppel regen en iedereen gaat ineens 90 rijden...
Omdat de Merwedebrug afgesloten was, moest er ook veel vrachtverkeer omrijden, Dat veroorzaakte extra verkeer op andere wegen