Welke bekende limburgse arts heeft een standbeeld? En waar staat dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Het lijkt wel een raadsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je? Het is toch echt n vraag.

Antwoorden (2)

Bedoel je misschien:
Joannes Petrus Minckelers (ook Jan Pieter) geboren Maastricht 2 december 1748, overleden Maastricht 4 juli 1824, was apotheker, hoogleraar te Leuven en uitvinder.

Op de Markt in Maastricht, tussen de Sint Matthijskerk en het Stadhuis, staat zijn standbeeld met de 'eeuwig' brandende vlam. Het beeld is ontworpen door Bart van Hove en werd onthuld op 10 juli 1904.

Maar hij was dus geen arts, maar wel apotheker. Zijn grootvader was wel arts, het was een bekende Maastrichtse familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was lang zoeken zeg maar het is Dr Kuipers en het staat in Roermond op het Munsterplein