Socialisme was het niet, maar kapitalisme heeft nu ook afgedaan, wat komt er voor in de plaats?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kapitalisme heeft niet afgedaan. Het werkte niet omdat we niet kapitalistisch genoeg waren dat is een groot verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eens uit!

Antwoorden (10)

niks, democratie een vrije markt economie met een pleuniforme regering is wat we hebben en zullen houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Die pleuniforme economie heeft ons aardig in het ongeluk gestort de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ja niks beters he.... gekke churchill
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
immatrialisme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
immaterialisme
im - ma - te - ri - a` lis - me het -woord leer dat alleen het geestelijke werkelijk is
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/immaterialisme Klinkt aardig, maar helaas kunnen we niet leven van wat zich alleen in de geest afspeelt. Ik vraag me ook af het geestelijke werkelijk is trouwens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat je kapitalistisch ingesteld bent disp! Ik denk dat de mooiste momenten in je leven toch dingen zijn die niets met spullen te maken hebben, denk aan verliefd zijn, trouwen, kinderen krijgen. Dit zijn allemaal immateriële dingen die toch echt belangrijker zijn dan een nieuwe bmw. Maar immaterialisme zal nooit groot worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat komt er in de plaats? Niemand zal dit kunnen zeggen, want het gaat zoals het gaat. We kunnen de mooiste idealen hebben, dat was het socialisme ook, maar het werkt niet. De mens leeft voor zichzelf en zal er voor zichzelf het beste van maken.
Het is een heel wankel evenwicht waar we ons met z'n allen in bevinden. Ik ben verbaasd dat het allemaal nog steeds gaat. Voor hoe lang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sociaal democratie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog geen naam voor gevonden. Mogelijk wordt het een stroming die het beste van alletwee heeft. Lees het verkiezingsprogramma van Groen Links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Campagne aan 't voeren Ineke?
Ik hoop op het humanisme dat we wat beter voor elkaar zorgen en wat beter met elkaar om gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Waarom zou het kapitalisme hebben afgedaan?

De welstand (in elk geval in Nederland) is een stuk hoger dan in welke tijd in de geschiedenis ook. Er is, ondanks het kapitalisme, meer gelijkheid tussen mensen van verschilende klasse en er is meer mogelijkheid tot persoonlijke ontwikkeling.

Dat er eens een keer iets gebeurd als de krediet crisis is natuurlijk absoluut niet te vergelijken met het einde van het 'socialisme' in b.v. Rusland waarbij miljoenen mensen vermoord zijn om de schijn op te houden dat het een stabiel systeem was.

Wat dat betreft is de combinatie kapitalisme met democratie (waardoor ook de zwakkere inspraak hebben) volgens mij nog steeds met vlag en wimpel de beste manier om een land te runnen. En ik zie dit dan ook niet binnenkort veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Survival of the fittest.

Zoiets als in Rusland dus.