Welke Nederlanders hebben meerdere bodyguards bij zich?

Zag laatst een man met een stuk of drie vier 'bodyguards' in een winkelcentrum lopen. Het was wel een Nederlander zo te horen en zien. Hij was nog behulpzaam ook voor een gehandicapt iemand. Maar ik ken hem niet.
Het was niet Geert Wilders. Maar wat voor soort mensen hebben eigenlijk een dergelijk soort beveiliging in Nederland.

7 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit vertoon lijkt een beetje op "onopvallend opvallen".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Nederland heeft alleen Geert Wilders duidelijk te herkennen bodyguards om zich heen als hij het land ingaat.
Amadea
7 jaar geleden
Het lijkt mij niet de bedoeling dat de namen van die mensen worden geopenbaard. Ze hebben die beveiliging niet zonder reden!
Antoni
7 jaar geleden
De vraagsteller vraagt ook alleen naar "wat voor soort mensen", @Amadea.
Erna55
7 jaar geleden
Zou het een docent kunnen zijn van een beveiligingsopleiding die een praktijkles geeft ?
erotisi
7 jaar geleden
Leerlingen heb ik niet gezien, ook geen bewonderaars of fans of zoiets.
Erna55
7 jaar geleden
Een beveiliger in opleiding ( elke leeftijd ) kan er uitzien als een beveiliger......
Erna55
7 jaar geleden
Uit de folder van een beveiligingsopleiding :
---- In tegenstelling tot een heleboel andere opleidingen, heb je bij Veneberg Beveiligingsopleidingen een gegarandeerde stageplek. Daar komt nog bij dat je tijdens je stageperiode op een boeiende manier kennis gaat maken met alle aspecten van het vak.----
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea, heel Nederland weet dat Geert Wilders minstens vier bodyguards heeft. Dat is geen geheim. Zij zijn altijd duidelijk in beeld, zowel in de kranten als op de TV als hij ergens een bezoek brengt. Het is zelfs openbaar wat de jaarlijkse kosten zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/156590/Groningse-bodyguard-van-Adele-en-Lady-Gaga-maakt-naam-op-internet
Zij maakt er ook geen geheim van.
tinus1969
7 jaar geleden
Ik denk dat dit soort extreme beveiliging in het algemeen discreet gebeurt. Goede beveiliging omvat ook dat details van de beveiliging niet openbaar zijn, omdat kwaadwillende gebruik van zulke informatie kunnen maken.

Antwoorden (2)

Degenen die bodyguards om zich heen hebben zijn o.a.
Individuele personen die bescherming nodig hebben
Leden van koninklijke families
(V)VIPs en Beroemdheden.
Nationale en internationale politici
(Non) Gouvernmentele organisaties
Expats werkende in hoog-risico gebieden

Als men zelf vind dat men een bodyguard nodig heeft, kan men deze huren bij bedrijven die zijn gespecialiseerd in het beschermen van personen.

Een goede persoonsbeveiliger valt niet op. De persoonsbeveiliger ( bodyguard of lijfwacht) blijft min of meer onzichtbaar.
Het is dus vreemd dat zij zo herkenbaar meeliepen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als men zelf vindt met dt.

Het grootste deel van persoonsbeveiliging binnen Nederland wordt uitgevoerd door de overheid.
De Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten, ook wel BSB genoemd is een tak van de Koninklijke Marachaussee die zich onder andere richt op het beveiligen van personen.
Naast de Koninklijke Marechaussee heeft ook het KLPD een tak die gericht is op beveiliging. Dit is namelijk de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging, ook wel het DKDB genoemd. Het DKDB richt zich voornamelijk op het onopvallend beveiligen van overheidsfunctionarissen en diplomaten.
Veel bekende Nederlanders hebben een zelf ingehuurde begeleider bij zich bij officiële openbare optredens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Die bodyguards of lijfwachten hadden allemaal oortjes in en zakelijk gekleed met stropdas terwijl de vip heel casual liep. Als hij stil stond bleven zij op enkele meters eromheen stil staan en hielden alles in de gaten.
Zelfs onze koning heb ik weleens minder beschermd zien lopen.
Antoni
7 jaar geleden
Misschien een beroemde filmster, zanger of sporter die jou niet bekend was.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@erotisi, dat laatste weet ik wel zeker. Koningin Máxima en Prinses Beatrix gaan wel eens zonder.
Ook Huis ten Den Bosch had een achterdeur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Huis ten Bosch dus. Kasteel Drakensteyn in Lage Vuursche kan men ook wel ongezien via de bosschages verlaten.
http://www.utrechtsebuitenplaatsen.nl/buitenplaats/drakenstein
Antoni
7 jaar geleden
Het zou mij niets verbazen als je ook bodyguards kan "bestellen" voor de ervaring je eens beroemd te voelen, dus bijvoorbeeld als je familie en vriend(inn)en ècht niet meer weten wat ze jou deze keer voor je verjaardag moeten geven!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni, dat kan niet alleen, het gebeurt zelfs.
In dit artikel https://fd.nl/fd-persoonlijk/1126838/een-echte-bodyguard staat daarover:

"Een echte bodyguard

Bedreigde miljonairs, in opspraak geraakte ceo’s, ze kiezen soms voor de inzet van een privébeveiliger. Hoe werkt die en hoe veilig ben je ermee? Twee directeuren [Weynand Haitjema en Dennis Massop] uit de beveiligingsbranche vertellen."

"Wie die mensen zijn? Geen politici of leden van het koninklijk huis, want voor hen is er de Dienst Bewaken en Beveiligen van de nationale politie; wel vermogende particulieren. ‘Als je in de top tien van de Quote 500 staat, heb je weinig keus meer’, merkt Haitjema fijntjes op. ‘Al is bezit niet het enige criterium. Je ziet nu dat heel wat lokale bestuurders bedreigd worden vanwege de asielzoekerskwestie, maar ook topmensen die in opspraak raken – bijvoorbeeld vanwege bonussen – kunnen mensen aantrekken die geïnteresseerd zijn in wat ik maar een goed gesprek zal noemen.’

Vaak is een verhoogd risico op een aanslag of ontvoering de reden om beveiliging in te schakelen. Maar volgens Massop kan het ook een plezierige luxe zijn. ‘Bijvoorbeeld voor buitenlandse zakenmensen die zich gewoon prettiger voelen met iemand die de omgeving kent en de taal spreekt, of artiesten die hun publiek graag wat op afstand houden.’ Ook met deze laatste categorie heeft hij ervaring. ‘Tot voor kort beveiligde ik Nederlands populairste boyband B-Brave. Dat is natuurlijk anders werken dan met zakenmensen, maar minstens zo intensief. Moest ik in mijn eentje vijf stuiterballen in de gaten houden.’

Eén keer werden Massops mensen puur voor de status ingehuurd. ‘De zoon van een Russische zakenman vierde zijn verjaardag in een afgehuurde discotheek en wilde een hele batterij zwarte landrovers op de oprijlaan. Het was geen penoze, want dat soort figuren filteren we er meteen uit, maar het voelde toch tegennatuurlijk. Normaal gesproken willen we juist níét opvallen.’ "

Toegevoegd na 12 minuten:
Het artikel is van 12 november 2015, uit het FD.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.aperloverhuur.nl/artiesten-groepsarrangementen/1185/bodycards