In kalfsleverworst zit in de meeste gevallen geen kalfs maar varkenslever.Is dat geen misleiding van de consument?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik snap wel dat in koninginnesoep geen deel van een koninging zit.
Maar kippen biefstuk ed gaat me te ver.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is misleiding en onze samenleving 'pikt' dat kennelijk. Met andere woorden: mensen laten zich misleiden, want het wordt verhandeld.
Wanneer de consument dergelijke producten vermijdt, liefst met opgaaf van reden, verandert het wel.
Toch apart dat dergelijke verlakkerij vooral bij voedsel voorkomt. Bij kleding worden de percentages altijd wel nauwkeurig vermeld! ( bv 60% linnen, 40% katoen, voering 100% acetaat.) Bij voeding heb ik nooit zulke specifiek gemeten details gelezen.
Zou het zijn omdat het door 'de mond'moet? Dat mensen gruwen van een kroket, als ze weten dat er niet alleen varken maar ook kangoeroe in is verwerkt?
Ik hoop wel dat het altijd klopt als er 100% plantaardig wordt vermeld..Of het nu van de zonnebloem of de sojaboon komt, mij is het om het even. Zoals het me (als ik vlees zou eten) ook om het even zou zijn of het vlees van een kalf, koe, konijn of kat zou komen. Vlees is vlees.
Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is absoluut misleidend, ik kan me dit dus ook niet voorstellen, wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er hoeft maar een bepaald(laag) percentage kalfslever in te zitten om het kalfsleverworst te mogen noemen!
Trouwens,wij eten nog wel eens als snack boerenleverworst van de Aldi,zit nog niet het kleinste flintertje boer in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige uitzendkrachten hoor je inderdaad niets meer van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.K.mensen,maar geen boeren. Ben blij dat dit een reactie is en geen antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ik ben jarenlang opgelicht met huzarensalade en slagersachterham waar geen grammetje mens in zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik zat al die tijd met rare gedachtes over kinderchocolade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben jullie wel eens damesondergoed gekocht? En...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, nooit gekocht, maar ik kan het natuurlijk een keer proberen. Bedankt voor de tip.
Er moet een bepaald percentage kalfslever in zitten om het zo te mogen noemen. Op het etiket staat hoeveel procent dat is. Het overige deel is vaak varkenslever, varkensvlees, bindmiddelen enz.

Ik heb een leuke bron gevonden waar de regeltjes op staan. Het is een word document, dus ik kan het hier niet plaatsen, maar het is het derde van boven 'INGREDIENTEN'

http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1R2GGLL_nlNL357&q=ingredienten+kalfsleverworst&meta=lr%3D&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=