Wat kun je doen tegen verloedering van een huis in je buurt?

Bij ons in de wijk staan woningen (twee onder een kap) waarvan de ene helft van het huis onbewoond is. Er staan wel meubels, een tv en afwas, maar met een dikke laag stof er op. Ook ligt er een hele berg post op de deurmat, de hele gang ligt vol.

De buitenkant van het huis is echt aan het vervallen, de verf bladdert van de kozijnen en de daklijsten worden helemaal grijs van het weer... de tuin is een oerwoud.

Blijkbaar betaalt iemand toch voor dit huis (koop)... maar het is zo'n lelijk gezicht. Is hier wat aan te doen, melden bij de gemeente ofzo? Het verloedert de buurt nogal en zeker de buren (die ik heb gesproken) vinden het verschrikkelijk, zij doen zelfs het onkruid uit de tuin halen om het een beetje netjes te houden, dat zou toch niet moeten he!

Toegevoegd na 7 minuten:
Excuus, het staat er een beetje raar, maar wat ik bedoel dat er bij één van die twee-onder-een-kap woningen een woning verwaarloosd word.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Zo lang het huis niet bouwvallig wordt, is er niets aan te doen.

Je kunt bewoners ook niet dwingen om hun huis te schilderen, de ramen te wassen, het gras te maaien en hun tuin in overeenstemming te brengen met de aanblik die de buurt graag heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Inderdaad valt zo'n huis op als je in een wijk als Zonnedael woont.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het huis is onbewoond, dus er is in zijn geheel geen sprake van onderhoud.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe is het mogelijk dat een huis onbewoond is, terwijl het verloedert. Iemand moet daar toch verantwoordelijk voor worden gesteld?