Wat mag ik doen als iemand zijn auto op ons terrein zet?

Deze auto staat er ongevraagd. Er staat een bord met ''niet parkeren, eigen terrein''. De auto staat er de hele dag, dus niet maar voor een uurtje.

Wat zijn mijn rechten hier?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Voordat je naar je rechten vraagt, zou het niet zo kunnen zijn dat iemand het bord niet gezien heeft of dat onduidelijk is dat het eigen terrein is? Voor nu zou ik een briefje onder de ruitenwissers doen om er in het vervolg niet meer te parkeren. Klaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op t briefje zetten dat als de persoon doorgaat, dat je de auto weg laat slepen.
paulus811
7 jaar geleden
Overigens maakt het ook nog uit wie het bord er neer heeft gezet. Zelf een bordje schilderen haalt niet zo heel veel uit. Het feit dat er een bord staat, geeft al min of meer aan dat de situatie voor onduidelijkheid kan zorgen.

Antwoorden (1)

Als die persoon er over aanspreken niet helpt,kan je de auto laten wegslepen maar hou er dan wel rekening mee dat de rekening eerst door u zal moeten betaald worden en je pas daarna door politierechter het bedrag kan terugvorderen.
fremar