Hoeveel homoseksuele mannen en vrouwen wonen er in Nederland?

Ik bedoel dus het áántal per geslacht. De percentages mogen er ook bij.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Uit het rapport "Niet te ver uit de kast" van het Sociaal en Cultureel Planbureau uit 2012 blijkt dat grofweg 4% van de mannen en 3% van de vrouwen zich als homoseksueel, respectievelijk lesbisch identificeert.
Dat komt dus neer op zo’n 700.000 homoseksuele mannen en 500.000 vrouwen.

Als biseksueel betitelen zich 3% van de mannen en eveneens 3% van de vrouwen, terwijl 10% van de mannen en 12% van de vrouwen aangaven dat zij één of meerdere keren seks hebben gehad met mensen van het eigen geslacht.

Volgens het laatste ‘Seks in Nederland’ onderzoek, gaf 7,1% van de mannen en 5,9% van de vrouwen echter aan zichzelf biseksueel, homoseksueel of lesbisch te noemen. Het percentage dat zichzelf niet homoseksueel noemt, maar wel (deels) homoseksuele gevoelens heeft, ligt hoger.
SimonV