Klopt het dat Ede binnenkort geen garnizoensstad meer is en dus de landmacht na meer dan 100 jaar vertrekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat klopt, ze vertrekken beetje bij beetje.

maandag 28 augustus 2006 | 10:46 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 maart 2007 | 13:15

Tekstgrootte

Ede vierde het 100-jarig bestaan van het garnizoen uitbundig op 15 en 16 september 2006 met een Open Dag waaraan alle legeronderdelen en de Koninklijke Marechaussee meededen. De jubileumvieringen hadden ook een rouwrandje. Defensie neemt groots afscheid van Ede. Binnen twee jaar vertrekken verschillende onderdelen gefaseerd uit Ede. Uiteindelijk blijven drie grote kazernecomplexen achter die de basis vormen van de nieuwe, groene en heuvelachtige woonwijken van het nieuwe Ede-Oost. Met behoud van de mooiste monumenten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit artikel is aktueler.

http://www.trouw.nl/krantenarchief/2005/08/02/2332190/Ede_ziet_de_laatste_militair_met_pijn_in_het_hart_vertrekken.html