Worden er nog grote 'kerstboom-fikken' gehouden?

Deze werden opgebouwd door afgedankte al dan niet gedumpte kerstbomen. Die werden door veelal jongens verzameld in een wijk en op een grote hoop gegooid en uiteindelijk op een avond in brand gestoken, dit gaf een prachtig effect!

Of is het tegenwoordig verboden omdat het gevaarlijk of misschien zelfs niet milieu vriendelijk is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

Gecontroleerd door de vuilopruimers van de betreffende plaats en onder toezicht van de brandweer wordt dit nog steeds gedaan ja. Men kan vaak kiezen tussen versnipperen of verbranden. Afgelopen zondag begon de Arnhemse wijk Angerenstein er al mee, terwijl er erwtensoep en Glühwein bij te genieten was.
Amadea
8 jaar geleden
Kerstboomverbranding Zandvoort op 13 januari!
De traditionele kerstboomverbranding is dit jaar op woensdag 13 januari om 19.30 uur op het strand ter hoogte van het Schuitengat (doorgang achterzijde Dirk van den Broek richting het strand). Kerstbomen kunnen 13 januari ingeleverd worden tussen 13.00 en 16.00 uur bij de remise aan de Kamerlingh Onnesstraat 20 of bij het Schuitengat. Voor elke boom die u inlevert krijgt u € 0,25 en een lot. Er worden 20 cadeaubonnen van € 5,00 verloot. In de laatste week van januari maakt de gemeente de winnende lotnummers bekend in de Zandvoortse Courant en op de gemeentelijke website. Vanzelfsprekend kunnen handelaren niet aan deze actie deelnemen. Voor nadere informatie: Centrale Balie, tel. 14023.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas hebben we die net gemist (Ik zie dat je bij mij in de buurt woont):

http://www.dorusrijkersnesselande.nl/index.php/12-nieuwsflits/32-kerstboomverbranding-2015-2016

Het ziet er naar uit dat in veel gemeenten van Nederland de scoutingverenigingen het voorrecht genieten het vreugdevuur te ontsteken (vreugdevuur levert overigens meer zoekresultaten op dan kerstboomfik of kerstboomverbranding)

Ik heb wel eens een filmpje gezien over de kerstboomfik in Vlaardingen (niet alleen kerstbomen, maar ook stapels pallets e.d worden opgestookt) en dat zag er wel heel spectaculair uit!