Hoeveel eten zou een mens mogen eten als alles eerlijk verdeeld werd ?

De ene verhongert en de ander eet teveel
kwestie van waar je geboren bent
Maar is er ooit een studie gedaan naar de voedselverdeling in de wereld ?
en hoeveel eten mag je dan eten per dag ?
zou er voldoende zijn voor iedereen ?

14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
capthavoc
14 jaar geleden
thnx als ik er achter kom hoeveel je mag eten dan leef ik misschien wat bewuster dat gefidel met calorieen enzo is nix maar wellicht is dit een hele goeie voor meerdere mensen.

Antwoorden (2)

Ik weet het antwoord niet precies, en heb nu geen tijd om te zoeken. Maar je kan zelf eens zoeken op het begrip 'mondiale voetafdruk', of kijken bij onderstaande links. Je mondiale voetafdruk gaat niet alleen over je voedsel, maar over wat je in totaal gebruikt (dus ook autorijden, vliegen etc), in verhouding tot hoeveel er op aarde is voor iedereen. Maar ik kan me voorstellen dat daar wel te vinden is hoe het zit met voedsel.

Het scheelt overigens vooral heel veel wát je eet. Er is enorm veel voedsel nodig om vlees te produceren (en water overigens ook).
Dus als je alleen dat wilt eten, zodat het eerlijk verdeeld is, en je wilt vlees eten, dan kan je per dag een heel stuk minder eten dan als je plantaardig wilt eten. Ik geloof dat je van het voedsel dat je gebruikt voor vlees voor één persoon, je wel 4 mensen ofzo kon voeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wilde ik dus ook zeggen
Ja, daar is en wordt nog steeds uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Je kunt op deze site het wereldburger pakket bestellen voor 6 euro.
In dat pakket ondermeer een placemat met daarop een wereldburger maaltijd. Daarop kun je precies vinden wat en hoeveel we zouden kunnen/ moeten eten om iedere wereldburger dagelijks van een maaltijd te kunnen voorzien.

Quote:

Het pakket biedt feiten, cijfers en
inspiratie met betrekking tot o.a. de wereldbevolking, wereldsteden, landbouw; de wereldwijde verdeling van vermogen, handel, inkomen en energie; de Mondiale Voetafdruk, het Handvest van de Aarde, de macht van consumenten, Fair Trade Steden en investeren in EEN wereld EEN mensheid.

Een katern over de Wereldmaaltijd met hierin een tabel met de berekening van de nieuwste cijfers van de Wereldmaaltijd, een poster en een placemat en handreikingen om zelf een Wereldmaaltijd te organiseren maken integraal onderdeel uit van dit nieuwe pakket.

Toegevoegd na 8 minuten:
en hier het overzicht van de voor iedereen dagelijks beschikbare ingeredienten: http://www.omslag.nl/voedsel.htm#cijfers2007

251 gram tarwe 369 gram groenten
250 gram rijst 213 gram fruit
284 gram maïs 15 gram noten
61 gram gerst 76 gram suiker/zoetstoffen
71 gram overige granen 3 gram specerijen
141 gram aardappelen 45 gram plantaardige olie
166 gram overige wortel- en knolgewassen
267 gram melk
84 gram soja
27 gram eieren
25 gram overige peulvruchten