als je een uitkering hebt heeft het dan gevolgen Als je bv op facebook je status verandert in ik heb een relatie? wonen niet samen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je je status in een relatie verandert, hoeft dat geen gevolgen te hebben als je niet samenwoont.

Maar de Sociale Dienst controleert bij verdenkingen ook de sociale media, zoals Twitter en Facebook. Dankzij berichtgeving via deze media is de Sociale Dienst frauderende bijstandsgerechtigden op het spoor gekomen.
SimonV
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ze kunnen een status wel nakijken maar dat zegt natuurlijk niets. Bij verdenking zullen ze met echt bewijs moeten komen dat er fraude gepleegd word. Alleen een Facebook status is niet voldoende om een uitkering stop te zetten, ze kunnen wel naar aanleiding van een bepaalde status een extra onderzoek starten. +SimonV
poppetje54321
8 jaar geleden
Maar waarom zou je je hetzelf moeilijk maken. Steeds meer gemeentes en sociale diensten gaan o.a. via internet research op zoek binnen de sociale media of ze daar iets kunnen vinden. Spel het spel eerlijk of doe anders niet mee mee die onzin van facebook.