hebben ze in andere landen ook een luchtalarm zoals in nederland op de eerste maandag van de maand om 12:00?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (1)

Ja, op deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren vind je een overzicht:

Azië

In de stad Mumbai in India worden de sirenes iedere dag getest om 9:00 uur en om 17:00 uur (plaatselijke tijd).

In Singapore worden de sirenes getest op iedere eerste dag van de maand.

Europa

In Oostenrijk worden de sirenes iedere zaterdag om 12:00 uur vijftien seconden lang getest en éénmaal per jaar volledig.

In België worden de sirenes vier keer per jaar getest, op iedere eerste donderdag van het kwartaal.

In Frankrijk wordt de sirene getest om 12:00 uur op iedere eerste woensdag van de maand.

In Noorwegen worden de sirenes tweemaal per jaar getest: om 12:00 op de eerste woensdag van januari en juni.

In Slovenië worden de sirenes getest om 12:00 uur op iedere eerste zondag van de maand.

In Zweden worden de sirenes vier keer per jaar getest, in maart, juni, september en december, op de eerste maandag die geen feestdag is om 15:00 uur.

Zwitserland test de sirenes éénmaal per jaar, op de eerste woensdag van februari.

In Groot-Brittannië worden de sirenes éénmaal per jaar getest in de maand augustus of september.

Noord-Amerika

In Canada zijn er met name sirenes bij grote industriële complexen zoals kerncentrales. Een aantal daarvan wordt wekelijks getest.

In de Verenigde Staten verschillen de testtijdstippen per staat en per stad.

Oceanië

In Australië zijn verschillende alarmeringssystemen met verschillende testtijdstippen.
Antoni