Al jaren wordt door 'iedereen' gezegd: (toelichting)

Dit kan zo niet blijven duren. Altijd maar meer geld, meer produceren, waarom blijft het toch altijd duren en 'ontploft' onze economie niet?

altijd maar meer produceren om tenslotte altijd maar meer afval te hebben; altijd maar meer willen verdienen (als bedrijf) terwijl er toch een limiet is door concurrentie.......onze economie is toch aan het doordraaien ? En toch blijft alles stand houden !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is je vraag?
AWM
14 jaar geleden
Die zit goed verstopt, maar staat er wel:
Waarom (....) ‘ontploft’ onze economie niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
andere avatar? waarom hij niet ontploft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja andere avatar..net als jij...waarom hij niet ontploft? omdat het geen bom is.........

Het beste antwoord

't Is nog niet erg genoeg de grens is nog niet bereikt en de voorraden zijn nog niet helemaal op. Het is wel 2 voor 12, maar dat wil niet zeggen dat er al genoeg mensen bereid zijn op hun horloge te kijken. De kans dat er voorzichtig nog wat stapjes terug gedaan kunnen worden om zo veel mogelijk te behouden is vrijwel nihil. Dus eindigt het op een gegeven moment, maar dan met een wat grotere klap.

De huidige economische crisis is slechts een van de eerte kleine voorproefjes, de eerste rimpelingen in het oppervlak. Als die wegebt, denkt het merendeel van de mensen dat het voorbij is.

Maar de kruik gaat natuurlijk zo lang te water tot hij breekt. Wanneer dat precies is kan niemand voorspellen (dat zou het een stuk makkelijker maken), en de mensheid zal ook echt niet zomaar ophouden te bestaan, maar dat de wereld er over pakweg 100 tot 250 jaar vermoedelijk heel anders uit zal zien dan wij ons nu kunnen voorstellen, is denk ik wel een redelijke veronderstelling.

Vroeg of laat ontploft, implodeert of explodeert-ie inderdaad heus wel. Maar op welke manier en met welke gevolgen, dat is vermoedelijk aan onze kinderen en kindskinderen om te weten, te ontdekken en te bedenken. Wat overigens geen reden is voor deze generatie om er maar een zo groot mogelijke puinhoop van te maken. Helaas is dat wel min of meer wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1