Is het beter om een pedoseksueel terug te laten keren naar zijn oude woonplaats?

Zo nee zal hij (of zijn) moeten verhuizen. Maar zal de pedoseksueel niet sneller weer de fout ingaan in zijn nieuwe woonomgeving aangezien daar toch minder sociale controle is en de nieuwe buurtbewoners niet echt op de hoogte zijn van zijn of haar verleden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

het mooiste zou zijn als het te genezen was, maar helaas, andere optie die al eerder is genoemd onder toezicht plaatsen en geen gelegenheid meer geven zich te herhalen, en inderdaad te werk stellen zodat ze een positief aandeel in de maatschappij hebben, in alle slechte mensen zit ook iets goeds. Helaas werkt het niet zo, dan lijkt het me beter om deze persoon gewoon weer naar zijn oude adres te laten terugkeren, de mensen zijn daar op de hoogte ook de kinderen kennen hem misschien en dan is de controle beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon naar zijn oude woonplaats terug sturen.
Daar is de sociale controle beter, en wordt hij ook nog eens extra gestraft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar hij ook gaat wonen de hele omgeving waarschuwen wie daar komt wonen en wat hij heeft gedaan, levenslang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele moeilijke vraag.

Niemand zit er op te wachten om een pedofiel in zijn straat te hebben. In een nieuwe omgeving is de sociale controle misschien minder, maar de originele prikkels die in zijn oude omgeving waren, heb je daar niet.

In de oude buurt zijn dezelfde prikkels aanwezig maar de sociale controle is een stuk beter.

Het is kiezen uit het beste kwaad... Ik vind trouwens wel dat zijn eventueel nieuwe omgeving absoluut op de hoogte moet worden gebracht van zijn verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pedofiel mag helemaal niet meer zonder toezicht moeten kunnen wonen. Nooit meer. Geen seconde.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Dan bedoel ik dus diegenen waarvan bekend is dat ze zich hebben vergrepen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen met zo n ernstig afwijkingen moet helemaal nooit meer terug keren in onze maatschappij. Laat ze maar in een gesloten inrichting bij elkaar laten. Alwaar ze klussen in dienst van maatschappij mogen doen. In leven houden op het soberste eten wat je kan bedenken en zo langzaam weg laten rotten.