Wat vind je er van (met het oog op je privacy) als Google je heeft gefotografeerd met Google streetview?

Zou je het zo laten of zou je aan google laten weten dat je absoluut niet op het internet wilt verschijnen op deze manier? En wat vinden jullie uberhaupt van Google streetview?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou dat vervelend vinden. Zij hebben niet het recht om mij op internet te zetten, dus ik zal ze verzoeken om de desbetreffende afbeelding van het internet te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Big brother is watching us- syndroom heb ik niet.Dus ik zou geen actie ondernemen. Vind het een fantastische site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou er absoluut geen problemen mee hebben, fantastische site!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het ook vervelend vinden. Niet eens dat ik er op sta - heb, hoe stom ook, zelf ook wel eens een foto op bv een forum gezet. Meer dat het gebeurt zonder mijn toestemming.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je herkenbaar bent, is 't de bedoeling dat Google dat wegpoetst (zeggen ze zelf). In twijfelgevallen moeten ze denk ik gewoon wegpoetsen. En als een twijfelgeval toch blijft staan moet 't eenvoudig zijn om 't er uit te laten halen (dus Google moet kip en klaar en duidelijk aangeven hoe je bezwaar in kan dienen).
Verder is streetview natuurlijk een mooie dienst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De software van Streetview blurred automatisch alle hoofden en nummerborden. Dus dat probleem bestaat niet echt.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dat een heel eng antwoord. Natuurlijk kan je mensen herkennen; ook als hun hoofden zijn geblurred. Denk maar eens aan tattoo's of de typische kleding van een persoon!
AWM
15 jaar geleden
Ja, jij zou dus goed te herkennen zijn.
Maar voor de meesten valt dat wel mee.
AWM
15 jaar geleden
Tja, GeenStijl had z'n adres op hun site gezet, da's weer wat minder
Overigens heeft Google dat plaatje verwijderd na al die publiciteit op verzoek van Beau.
Hier is ie toch nog te zien:
http://pelly.punt.nl/?id=423601&r=1
Maar wel geblurred, dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het klopt ook niet wat je zegt..je hoofd wordt alleen geblurred als je erom vraagt..maar dan sta je er al op...
AWM
15 jaar geleden
Echt niet. Alle hoofden en kenteken worden automatisch geblurred door beeldherkenningssoftware. Ga maar eens kijken in Streetview.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan is dat nieuw want bij de lancering van Streetview in Nederland was dat nog niet....
Ik zou het niet erg vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is een keer gebeurd, heb ik totaal geen problemen mee.
Streetview is overigens wel een beetje 'gluren', maar gezichten zouden onherkenbaar worden gemaakt, volgens Google. Hebben ze trouwens wel gedaan in het Central Park in New York, ook bij een paard...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ,het is een inbreuk op de privacy. Je hebt niet zomaar het recht mensen te fotograferen zeker als die op een publieke site komen die door duizenden mensen geconsulteerd worden. En ik heb niets te verbergen maar het gaat hier om principes van individuele vrijheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou er geen problemen mee hebben. De dingen die het daglicht niet verdragen doe ik wel achter gesloten deuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet herkenbaar maar op de rug bijvoorbeeld maakt mij niet uit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodra ik de deur uitstap, verlaat ik mijn private ruimte en betreed ik de publieke ruimte. Daar kan ik gezien en herkend worden door iedereen die toevallig langsloopt. Als ik tegenwoordig ergens ben waar ik niet zou moeten zijn, is de kans niet zo groot dat ik herkend wordt. Dat komt door de schaalvergroting van de laatste eeuwen, er wonen (anders dan vroeger in een dorp) zoveel mensen in een stad dat je elkaar niet meer kent.

Dat schaalvergroting een zekere anonimiteit als gevolg heeft, verandert wat mij betreft niets aan het verschil tussen private en publieke ruimte. Anonimiteit is niet hetzelfde als privacy. Privacy heb ik in mijn eigen huis, en daar heb ik ook recht op die privacy. Buiten maak ik mezelf zichtbaar en accepteer ik dat ik herkend kan worden. Ik heb er dan ook geen ethisch bezwaar tegen als ik herkenbaar op Google Streetview terecht kom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een typische google-dienst. Je hebt er vrij weinig aan, en toch ga je er mee spelen...

Ik zou er geen probleem van maken, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.