Als het mensen pijn doet van binnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (25)

Als je er anderen schade mee berokkent, dan wel pijn mee doet.
14 jaar geleden
Zodra de grens van betamelijkheid wordt overschreden....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is een prachtig iets, en is in staat om moeilijke dingen te kunnen relativeren, maar het gaat te ver als je mensen er mee gaat beschadigen en kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra het niet gevat wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je iemand in zijn waarde laat,kan een grapje best op zijn tijd.
Maar niet over iemands gebreken of tekortkomingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als minimaal 1 persoon het niet meer leuk vindt.

Helaas kan je als je lacht niet goed meer kijken omdat je je ogen dichtknijpt. Bovendien wil je ook niet alles zien.

Het raakvlak tussen een geintje en pesten is erg klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaat er niet om wat je zegt maar hoe je het zegt,het mag geen kleineren worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als humor nog maar het enige middel is om mensen te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat humor nooit te ver.
Soms kun je iemand kwetsen met een grapje wat echt als een grapje is bedoeld maar waar die persoon een raakvlak mee heeft in negatieve zin.
Zolang humor ook maar echt humor blijft is er volgens mij geen probleem.
Het wordt anders als het kwetsend wordt onder het mom van humor.
Dan is het in mijn ogen geen humor meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is nooit kwetsend. Helaas wordt er veel als humor afgedaan terijl het wel degelijk kwetsend is.
Bedenk altijd dit:
Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is een erg ruim en persoonlijk begrip.
Waar de een dubbel om ligt kan de ander kwetsen.

Humor eindigt bij mij waar leedvermaak begint.

Zelfspot kan ik weer wel erg waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor gaat nooit te ver, daar is het humor voor. Als mensen zich erdoor gekwetst voelen is dat lastig voor degene die zich gekwetst voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin als ik een dierbare van jouw 9 mm in zijn knieen pomp omdat ik dat grappig vind, gaat dat denk ik te ver.
Als het ten koste van , humor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand er pijn mee doet, schade mee aanbrengt of lacht om andermans gebreken.

Een caberetier doet dit soms ook maar dat is echt een gave vind ik dat iedereen daar toch om lacht. (Gordon komt met heel veel grapjes wel weg maar dat is een gave)

In het dagelijks leven zou ik hiermee toch voorzichtig mee omgaan.
Probeer het toch algemeen en oppervlakkig te houden, dan zit je al vrij goed met je grappen. Je kan wel grappen maken over een grote groep mensen, maar als je bijvoorbeeld over een minderbedeelde groep begint komt het alweer gauw te dichtbij. Probeer je in de situatie te verplaatsen, of je het als je het zelf zou hebben dus zou accepteren als ze ( die ) de grap zouden vertelellen.

Het blijft toch aftasten maar als je twijfeld spreek je grap dan niet uit, dan zit je veilig.
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het uit leedvermaak is en daardoor allesbehalve grappig en als het tenkoste gaat van weerloze en onschuldige "slachtoffers"ik hou van sarcasme en cynisme en de leukste humor is als we met onszelf kunnen lachen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak besef je zelf wel dat het niet kan. Iets is vaak leuk als het merendeel van het publiek dit leuk vind. Anders wordt het kwetsend, en dan ben je niet goed bezig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met je grap iets anders scoort dan plezier en de mens op een leuke manier aan het denken zetten.
Elke negatieve reactie op humor is bewijs van humor die te ver gaat.
Het moet positief zijn voor iedereen, en er moet geen spraken zijn om je met de meerderheid te vermaken ten koste van de minderheid.
Humor wordt niet zelde verward met vormen van sarcasme en synisme, wel leuk maarniet voor iedereen, dus ook geen humor.
Humor is wel tendele gebonden aan cultuur en millieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor in zichzelf is nooit verkeerd. Het gaat om de interpretatie ervan. Daarvoor zijn vaak inleving en fantasie nodig. niemand kan zien, hoe een ander de humor interpreteert. Ook als het om erge dingen gaat, mag je lachen, omdat iedereen anders zijn gedachten verwerkt. Het is hypocriet om daar regels aan te verbinden. Humor gaat niet te ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waneer het op persoonlijke of gevloens gebied komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er onterechte slachtoffers aan te wijzen zijn van die humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel moeilijk aan te geven. Iedereen reageert anders op humor. Wat voor de één een goeie grap is, is voor de ander verschrikkelijk pijnlijk. En dan verschilt het ook nog per moment: in wat voor stemming is de 'ontvanger' van de grap op het moment dat hij hem hoort?

Over het algemeen vind ik racistische humor niet leuk, maar als een cabaretier b.v. een kwartier vult met achter elkaar door racistische moppen over alle verschillende soorten mensen die er bestaan, inclusief z'n eigen soort, kan ik er wel weer om lachen, omdat hij met z'n gebruik van de humor zelf de belachelijkheid er van aangeeft.

Moppen over mensen in een rolstoel zijn niet grappig, behalve als ze door 'n rolstoeler worden verteld. De mooiste spot is zelfspot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste,

Humor is van alle tijden, en het zegt iets over culturen in onze samenleving, en wat al dan niet als humor wordt aan zien ! bijvoorbeeld de spot drijven met religie kan niet ! En zolang we de anderen geen schade berokkenen of raken aan het imago of de eerbaarheid van de persoon !

Bijvoorbeeld : de verschillen die er heersen tussen man en vrouw en hoe we daar mee omgaan !

Mvg,

Karel8158:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het rascistisch is, of als dodelijke ziektes erbij worden betrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer humor geen humor meer is gaat het te ver. Zeker als het mensen pijn doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan humor niet te ver gaan. Als er een grens zou zijn weet je zelf wel wanneer je die overschreid.