Wie weet welk bedrijf/fabriek er vroeger in de Insulindestraat in Rotterdam zat? Zie de toevoeging.

Ik bedoel het gebouw met het kunstwerk van de vogels op de gevel waar nu o.a. een moskee en een partijenhandel in zit.

Toegevoegd na 1 dag:
Het gaat om dit gebouw (hier nog zonder de vlinders).

Toegevoegd na 5 dagen:
eeehhhh vogels dus

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Antoni
9 jaar geleden
Zijn het nu vogels of vlinders op de gevel?.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vogels dus. Hoewel ik het eigenlijk meer een tussenvorm vind tussen vlinders en vogels. Maar officieel zijn het volgens mij dus vogels. Kan helaas geen foto vinden van het pand met het kunstwerk.

Het beste antwoord

Met een beetje zoeken op internet kwam ik op het archief van de Rijksgebouwendienst waar melding wordt gemaakt van bouwtekeningen uit 1910/1911 voor Fabriek voor chocolade en suikerwerk/Hulpgevangenis/Politieverbindingsdienst op hetzelfde adres.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je.
De "gewone"gevangenis zat er tot een paar jaar geleden vlak in de buurt dus het zou heel goed kunnen dat een deel van het gebouw een "hulpgevangenis" was.