Waarom hebben politiecorpsen per land in Europa, een zeer wisselende striping op hun wagens, elk een ander logo en uiterlijk?

Coca Cola bijvoorbeeld en alle Benzinemaatschappijen hebben wereldwijd eenzelfde beeldmerk en uitstraling, waarom heeft de politie dan per land een heel eigen en onderling enorm afwijkende stijl? Hier zou een meer integrale en bovennationale herkenbaarheid toch veel beter werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat je hier appels en peren vergelijkt.

De merken die je hier vergelijkt, vallen overal onder hetzelfde concern, of hebben ten minste een relatie met elkaar.

De politiekorpsen in de verschillende landen hebben alleen als relatie dat ze dezelfde soort functie bekleden.

Je zou op die manier ook kunnen vragen waarom niet elke kapsalon niet op dezelfde manier is ingericht.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Europa is op veel gebieden nog lang geen eenheid. Er zijn nog veel verschillen per land. Zo ook de verschillen in uniformen van de politie en de striping van de politie-auto's. Elk land heeft zijn eigen wensen en kan dat gelukkig ook nog voor een groot deel zelf bepalen.

Wat betreft de herkenbaarheid; ik denk niet dat er snel twijfel bestaat, of een opvallend dienstvoertuig nou bij de politie hoort of niet. De tekst politie ( in de taal van het land) staat er immers ook groot op.
9 jaar geleden
Omdat de politie niet een merk is dat wereldwijd wordt verkocht.
De politie is in elk land onafhankelijk ontstaan.
En de Nerderlandse politie wordt niet in het buitenland verkocht.
Dus je laatste zin slaat nergens op.