Waarom lopen veel Turken met een soort kralenkettinkje te spelen? Wat is het doel daarvan?

Ze dragen het niet om hun nek, maar houden het in hun handen, en spelen ermee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.9K

Het beste antwoord

Dat is een tasbih een hulpmiddel bij het verrichten van dzikr...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me een goed antwoord, waarvoor een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je goede antwoord!

Andere antwoorden (4)

Ze worden 'worry beads' genoemd, en het is gewoon om wat mee te spelen te hebben - ze één voor één door je vingers laten glijden, ermee slingeren - als je wat nerveus bent, heb je wat 'om handen'. Het zijn trouwens niet alleen de Turken die dat doen, hoor, in veel arabische landen zie je ze, zoals Egypte en de Emiraten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is geen speelgoed maar n gebedskraal waar men bij elke kraal n soort mantra uitpreekt.
Voor meditatie of gebed
Dit is een bidketting, met elke kraal die ze in hun vingers hebben zeggen ze iets tegen god.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat "kralenkettinkje" is voor hen, wat voor katholieken de Rozenkrans is. Een hulpmiddel bij het bidden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is het!
Een tasbih is een door moslims gebruikt gebedssnoer.
De tasbih is een hulpmiddel bij het verrichten van dzikr, dat is binnen de islam de belangrijkste vorm van meditatie, bestaande uit een religieus ritueel waarbij een woord of korte zin langdurig wordt herhaald.

In het christendom wordt een rozenkrans vooral in de kerk gebruikt of thuis bij het ochtend- en/of avondgebed.

Bij moslims of boeddhisten of hindoeisten is het meer een onderdeel van het dagelijks leven: het chanteren van mantra's en of opzeggen van gebeden en dat bijhouden met een kralensnoer.

Men vermoedt dat de moslims de tasbih van de boeddhistische mala hebben overgenomen.
Japa mala of mala, letterlijk slinger is een gebedssnoer van kralen binnen het Boeddhisme en hindoeïsme, met een vergelijkbare functie van de rozenkrans in het christendom.
Rozenkrans is voor het tellen van het aantal weesgegroetjes.
Mala's worden gebruikt om de tel niet kwijt te raken bij het reciteren, chanten of het mentaal herhalen van een mantra of naam van een godheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zelf ben RC maar gebruik n tasbih omdat ik geloof dat r maar een god is.
Ik kan r geen naamkaartje aan hangen god is god en zit in je hart.
Vandaar dat ik geen rozenkrans gebruik maar n tasbih.
Deze word nl in het Boedhisme Hinduisme Islam gebruikt en hangt geen kruisje aan zo als aan de rozekrans bij de katholieken.
En word ook gebruikt ter meditatie.
God/Jah of hoe je het noemen wil zit in je hart is mijn mening vandaar ook geen kruis aan mijn gebeds/meditatie kraal.
Wij zijn Allen mensen