Wanneer is iemand mooi en wanneer is iemand lelijk?

Ik begrijp dat dit voor iedereen weer anders is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie meningen. Ook om elkaars meningen te lezen. Lijkt mij wel een boeiende vraag.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Mooi en lelijk is beiden relatief:

De kunst produceert lelijke dingen, die meestal mettertijd mooi worden; de mode produceert mooie dingen, die later lelijk worden

en

Een ezel vindt een ezel het mooist

en

Alles is mooier in de zon, zelfs de regen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

In de wetenschap wordt symmetrie vaak genoemd, als verklaring waarom mensen anderen mooi of lelijk vinden. Hoe symmetrischer het gezicht, hoe mooier. Maar dan gaat het natuurlijk wel om "gewone" gezichtskenmerken: iets lelijks aan beide kanten van het gezicht telt natuurlijk niet.
Antoni
15 jaar geleden
Zonder de lelijke vrouwen zouden de knappe niet opvallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geweldig antwoord haha :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het geeft duidelijk aan dat schoonheid maar heel betrekkelijk is .
Ik ben van mening dat het praktisch onmogelijk is om dit oordeel over een ander te geven. Ieder mens is uniek en het heeft met erg veel toevalligheden te maken. En iemand mag dan zo gezegd niet moeders mooiste zijn. Maar wat maakt die persoon dan (per definitie) lelijk?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand is mooier naarmate hij/zij beter in zijn vel zit. Je moet dus niet proberen op een ander (of een ideaalbeeld) te lijken, want hoe verder je daar vanaf staat hoe slechter je je voelt en dat komt je uitstraling niet ten goede. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet wat make-up zou mogen gebruiken als je je daar lekker bij voelt; maar alles met mate. Op dikke wolken parfum kan je ook afknappen, maar als iemand lacht dan gaan er weer veel punten bij.
Kortom als je je goed voelt word je veel aantrekkelijker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een positieve open en levenslustige uitstraling is iedereen mooi imo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wanneer is iemand mooi: dikke tieten
wanneer is iemand lelijk: vol met wratten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn mensen die niet zozeer bloedmooi zijn, maar wel heel boeiend in hun doen en laten. Soms is dat maar tijdelijk, maar soms blijft dat heel lang hangen.

Mijn ervaring is dat het echte 'mooi' een combinatie van dat boeiende/spannende is, samen met een beetje mooi zijn... maar niet teveel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Totaal subjectieve begrippen opgesteld en gepropageerd door de cosmeticaindustrie . mooi is inside
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand is mooi wanneer hij/zij de waarheid spreekt... Bij zo´n persoon wil je dichtbij zijn, dan spreekt liefde en liefde verbindt... Schoonheid alom en heeft totaal niets met uiterlijk te maken... Het is de waarheid die iemand spreekt die de persoon mooi maakt...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De film Shalow Hal geeft hier een goed voorbeeld over.

"The beauty comes from the inside"

Maar ik moet wel toegeven er zijn soms wel eens grenzen :-)

Of iemand mooi of lelijk is, is gelukkig bij iedereen anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige mensen zijn zonder bier al mooi bij anderren heb je er 20 voor nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken een vrouw die fysiek gezien niet mooi is, maar ik vind haar prachtig omdat ze puur is en volkomen eerlijk... echt een mens om van te houden....

....och ...en vindt niet iedere moeder haar kind het mooiste is dat er bestaat, gewoon omdat ze er van houdt ook l is het mormel niet om aan te zien?