Hoe is kinderpostzegel actie begonnen?

Hoe is het helemaal uit nul begonnen? Kinderpostzegel is nu een behoorlijk groot en landelijk actie. Hoe is het zo ver gekomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

"Kinderpostzegels bestaan sinds 1924. In dat jaar beslist men per Koninklijk Besluit om postzegels met een toeslag voor "het misdeelde kind" uit te geven. Eerst worden de kinderpostzegels alleen verkocht door vrijwilligers. Zij zitten in plaatselijke comités die worden aangestuurd door het Nederlands Comité voor Kinderpostzegels. Later, in 1948, komt een onderwijzer, meester Verheul uit Waarder, op het idee om de kinderen van zijn school met kinderpostzegels langs de deuren te sturen. Een groot succes! Daarom start het Comité in 1949 met de Kinderpostzegelactie zoals die er vandaag de dag uitziet: voor kinderen door kinderen. "
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u!