Wat moet ik doen om collecteren actie te beginnen?

Ik wil voor een bepaalde doel, geld gaan inzamelen. Wat moet ik precies doen om zo te beginnen en wat mag het absoluut niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Zie ook hier:
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid=%7B1132602B-826D-488D-90AA-13FC2E1E64E7%7D''

Het beste antwoord

Je moet in elk geval je doel goed formuleren, zodat mensen weten waar je geld voor inzamelt. Hoe meer jij kunt garanderen dat het geld op de juiste plek terecht komt, hoe groter de kans dat je ook leuk wat inzamelt.

Zolang je wilt collecteren binnen besloten groepen (klas, familie oid) mag je dat gewoon doen en is het een zaak van vertrouwen. Zodra je in de openbare ruimte (op straat, deur aan deur) wilt collecteren, heb je daarvoor in de meeste gemeentes een vergunning nodig. Informeer daarvoor dus bij de betreffende gemeente.