Groeit het aantal Afrikaans sprekers?

Ik lees op veel verschillende websites dat Afrikaans in Zuid-Afrika en Namibië aan het uitsterven is door het toedoen van Engels, maar op andere websites lees ik weer dat het Afrikaans groeit ten opzichte van de andere talen daar. Nu vroeg ik me af, is het Afrikaans juist aan het groeien of juist aan het krimpen qua aantal sprekers? En wat is de toekomst voor het Afrikaans (waarschijnlijk)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Volgens dit interview met de directeur van het Festival voor het Afrikaans uit december 2013 is de verspelde ondergang van het Afrikaans niet uitgekomen en is de taal inderdaad gegroeid.

De Afrikaanse taal lijkt het voorlopig dus wel vol te houden.