Hoe zit het met het rampengironummer 555?

Ik dacht, dat sinds de invoering van IBAN gironummers als 555 net meer op de tv genoemd zou worden. Ik kreeg de indruk, dat men meer de nadruk zou leggen op het draaien van een telefoonnummer, als men geld wilde hebben. Echter, de laatste dagen is op tv wel weer giro 555 genoemd. Hoe zat dat?

9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
NL08 INGB 0000 0005 55 met ezelsbrug: "Nederland, geef acht! In Nood Gul Bijschrijven op 7 nullen en 3 vijven".
Ivana
9 jaar geleden
Voor 555 is voorlopig nog geen IBAN nummer vereist. Stond vermeld in de krant.
bamibal
9 jaar geleden
Wat een waardeloze ezelsbrug.
bamibal
9 jaar geleden
Net zo erg als dit:
https://www.youtube.com/watch?v=ab8GtuPdrUQ
corzijlstra
9 jaar geleden
Als Ivana haar/zijn reactie als antwoord had gegeven, had ik dat antwoord als beste antwoord gekozen. Ivana, je kunt jouw reactie nog als antwoord plaatsen. Na ca middernacht kan het niet meer.
Amadea
9 jaar geleden
@corzijlstra: Vanwege de onbetrouwbare verzending van notificaties is het slimmer om Ivana een persoonlijk bericht te sturen. Dat doe je door naar haar profiel te gaan en dan op het kleine envelopje rechtsboven te klikken.

Antwoorden (1)

de iban van giro 555 is nu NL08 INGB 0000000555