wat gaat er gebeuren wanneer er teveel mensen zijn?

t aantal mensen op aarde blijft snel stijgen..wanneer raakt t te vol en hoe zullen we dat gaan merken en oplossen?

Toegevoegd na 23 minuten:
volgens de wereldbevolkings-teller worden er veel meer geboren dan er sterven,en t aantal mensen groeit flink..meer mensen zullen zich weer vermenigvuldigen,dus ik denk dat t op een gegeven moment wel héél snel zal gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De natuur zal waarschijnlijk altijd "ingrijpen" als er teveel mensen op deze wereld zouden zijn.
Teveel mensen produceren van van alles teveel en zullen ons milieu overbelasten.
En we zullen bijvoorbeeld gaan wonen op plekken waar we niet kunnen wonen, hoe creatief we daarin ook zijn, we zullen voedsel moeten produceren ten koste van het milieu, we zullen dieren uit hun natuurlijk habitat verdrijven enz.
Uiteindelijk zullen er dingen gebeuren zoals natuurrampen, maar ook natuurlijke milieus die uit balans raken(denk aan bepaalde bacteriën die resistent worden, besmettelijke ziekte die uitbreken enz) dat het evenwicht door de sterfte van enorme groepen mensen weer in balans wordt gebracht.
Helaas is dit nog meer een van de minst erge scenario's.
We zijn de aarde aardig aan het overbelasten, maar ik denk dat ze ook zal terug "reageren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef geen bericht meer achter te laten, dit is precies t antwoord dat ik ook zou geven. +1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankjewel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 We zijn al aardig op weg naar een nieuwe ijstijd volgens mij haha :p

Andere antwoorden (8)

Wat is vol? Er is nog zoveel plek op deze wereld, dat er nog voldoende mensen bij kunnen komen. Je kunt oerwouden omhakken, zeeen droogleggen en ze vervolgens volbouwen met huizen. Als je het op die manier bekijkt, is er nog wel voor 3 keer zoveel mensen als nu, plek op de wereld.
Maar ik snap natuurlijk wel wat je bedoeld. Er zijn veel mensen op deze wereld. Er worden er veel geboren en er sterven er ook weer veel. Voor zover ik heb begrepen, heeft de wereld op dit moment met vergrijzing te maken. dus zal er weinig sprake van groei zijn. Ik denk dat alles wel in evenwicht zal blijven en dat de echte groei eruit is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee de wereldbevolkings-groei is nog steeds in snel stijgend lijn.ik neem aan dat dat steeds sneller zal gaan.meer mensen betekend ook meer baby's.er sterven er veel minder..dus er komt een tijd dat we met teveel zullen zijn,denk ik zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als dat echt zo is, dan zullen we oerwouden moeten kappen. Maar denk dat het wel zal meevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwoah het groeit niet zo heel hard hoor, ongeveer met 146!! per MINUUT. ;-)
Toch grofweg zo een 76 a 77 miljoen per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk wel met commentaar komen, maar kom dan ook met een oplossing. Ik probeerde een mogelijkheid te bedenken, omdat daar naar gevraagd werd.
Maar hoe je het ook bekijkt, zover zal het nooit komen. Morgen weer een natuurramp, overmorgen een vliegtuig uit de lucht, volgende week een terroristische aanslag, over 2 weken weer een oorlog erbij en tel al die resultaten bij elkaar op en je bent snel van je groei af.
Daarnaas heeft Al Gore toch al gezegd wat er gaat gebeuren. Dus waar maakt iedereen zich dan nog zorgen om?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag ik me toch af op welke planeet dat jij woont.......
Er zal niks gebeuren veel mensen gaan ook dood. Het aarde zal niet vol raken. Wees maar niet bang. Misschien doen ze 1 kind per familie. Net als in waar was dat ook alweer in China ofso...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer de wereld nog zolang zou voortbestaan dat het 'echt' te vol raakt krijg je vanzelf een pandemie. De sterke overleven, de zwakke niet.

Zo houden opfokschuren zich al jaren in evenwicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk b.v. naar Nederland: en naar veel westerse landen: gezinnen worden gemiddeld veel kleiner. Mensen voeren wel allerlei redenen aan die soms niks met overbevolking te maken hebben, maar feit is dat in landen met overbevolking er een soort aanpassing plaatsvindt. Maar desondanks, mondiaal gezien, zijn er zo langzamerhand wel erg veel mensen. De natuur doet zijn best: hier en daar een ramp, en een pandemie zal de rest wel doen.
Wij mensen moeten niet denken, dat we alles in de hand hebben.
Ook emigratie zal meer plaatsvinden naar minder prettige oorden, qua water en temperatuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ellende, hongersnood,rellen,opstanden en daarna oorlogen met veel slachtoffers. Mochten er daarna nog overlevenden zijn,dan is er weer een poosje ruinte,totdat alles weer opnieuw begint,want de mens leert niets van het verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn nu al met teveel mensen op dit bolletje en we hebben er al een grote puinhoop van gemaakt. Uiteindelijk gaat de mensheid aan zichzelf ten onder. Dat zal gebeuren door ziektes, rampen, oorlogen, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn al veel boeken over volgeschreven, zie link voor 'n voorbeeld...
Normaal gesproken, in de natuur, komt er vanzelf een ziekte die de overpopulatie terugdringt. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat b.v. de Mexicaanse Griep een voorbeeld van zo'n regulerende ziekte had kunnen zijn. Deze griep kan alleen zo wereldomvattend worden, omdat er zo veel mensen zijn die steeds met elkaar in contact staan. De mensheid heeft door de medische wetenschap, deze vorm van natuurlijke regulatie grotendeels uitgeschakeld.

Er zijn nu al veel meer mensen op de aarde dan goed is voor het natuurlijke evenwicht. Wat er gaat gebeuren als de grens echt bereikt is en de aarde uitgeput raakt, hangt sterk af van de welvaart in de landen met overbevolking: op de ene plek zullen mensen dood gaan van de honger en van ziektes, op de andere zullen ze het wel overleven maar flink op elkaar gepakt (bijvoorbeeld met nieuwe voedselbronnen), op de derde plek zal de wetenschap manieren zoeken om de mensheid buiten de aarde door te laten groeien, op weer een andere plek zal er paal en perk gesteld worden aan het aantal kinderen dat we mogen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voedsel zal opraken, mensen gaan elkaar opeten.
Survival of the fittest.