Wat moet er gedaan worden om verdere verruwing van de maatschappij tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag :-)

Het beste antwoord

geef liefde aan je naaste,
deel je passies met je medemensen en verkrijg de wensen van je verlangenslijstje op zijn orde.
Minder gecontroleerd denken en avontuurlijke opvattingen kunnen symptomen verwerken van verantwoordelijkheidsgevoel.
Wees eerlijk en toegewijd om je naaste te helpen in zijn zoektocht naar........
Wees niet egoïstisch en draag LIEFDE in de hoogste vaandel, ook voor jouw maatschappij.
Zo heb je misschien nu wel enkele bouwstenen om je verruwing te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij geen liefde. Ik hou niet van wollen sokken en roze behang.

Andere antwoorden (8)

Toch maar klein beginnen: verbeter de wereld, begin bij jezelf, is een bekende slogan.

Het is moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Harder optreden, waarmee ik bedoel meer mogelijkheden voor de politie. En daarnaast betere mogelijkheden voor justitie en minder "linkse rechters"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
respect voor elkaar creëer je makkelijker wanneer iedereen een respectabel leven kan hebben.steeds meer mensen hebben t financieel echt zwaar,terwijl ze zich toch kapot werken..de sfeer wordt grimmiger,de criminaliteit stijgt.alles lijkt wel om geld te draaien,want we moeten er continu voor knokken.je hart wordt grijs als je leven er ook zo uitziet, en er geen einde aan lijkt te komen.een maatschappij waarin we elkaar meer zouden helpen ipv financieel bekeuren zou al leuk zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld gaat zoals hij gaat. Veranderingen kunnen alleen als zelf geïnitieerde correcties op eigen gedrag.
Mijn ouders maakte zich mteloos boos over lang haar en zie nu eens, ik kijk met afkeer naar jongens met die borstelkopjes. Mijn tijd kom nog wel weer eens!

Toegevoegd na 7 uur:
Voordat je deze vraag wilt gaan beantwoorden, moet je jezelf eerst de vraag stellen of de maatschappij maakbaar is.

De Singaporese overheid zet alles op alles om een 'gentle society' te creëren. Maar ondanks alle inspanning ontwikkelt Singapore zich alleen maar een maatschappij bestaande uit duffe kikkers. Je zou kunnen zeggen dat de mensen mentaal zijn 'platgespoten': ze steken niet een straat over als er gen auto aankomt, zolang het stoplicht op rood staat. Mensen verliezen belangstelling voor gezonde menselijke zaken als gezin en samenleving.
Brrr, een hopeloze toekomst voor dat land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat al een enorm verschil zou maken is, als het onderwijs wordt aangepakt.

Met name het VMBO en de ROC's zijn op dit moment de grootste bron waar verruwing ontstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afschaffen van grote scholen, zodat leerlingen zich geen nummer voelen en er sociale controle kan zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kop in het zand steken.

Hou het bij je eigen wereld want dat is de enige waar je werkelijk zelf invloed op hebt.

Je kan niet al het leed en ellende van de wereld op je schouders dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strakke redelijke regels.

Vroeger liet je het wel om iets te stelen. Als ze je betrapte ging je hand er af.

Tegenwoordig lijkt een indringer meer rechten te hebben dan de gedupeerde.
Slaat de gedupeerde de indringer zijn huis uit heb je grote kans dat de indringer een waarschuwing krijgt en de gedupeerde een boete zo niet cel-straf.

Laten we redelijk blijven, als een indringer niet indringt krijgt hij ook geen pakslaag. Ik denk eigen schuld dikke bult.

De jeugd, zeker die met weinig financiele kansen, ziet dit als een heerlijke uitvlucht. En ja dan rijden ze op hun 25e in een mercedes S niemand die er vreemd van opkijkt!

Als ik weet dat het risico van stelen een hand inleveren is, voor mijn part één vinger, dan ga ik wel werken voor m'n centen.

Humaan of niet? 't Is je eigen keus! Je kunt ook niet stelen!

Nu ga ik alleen in op diefstal, maar je kunt dit doorstrekken naar alle facetten!!

Misschien dat je op deze manier een gedwonden respect creëert, maar liever 'iets wat' gedwongen respect en vrede, dan geen gedwongen respect (= geen respect) en een criminele staat.

Wie de jeugd heeft heeft de toekomst.