De belangrijkste boodschap van de kerstrede is dat de koningin alleen daarin haar eigen mening mag ventileren. Bij andere (inter)nationale gelegenheden spreekt ze namens de Kroon (de regering)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

vrede op aarde!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me voor.
Vrede op aarde voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je het over de kersttoespraak van koningin Beatrix hebt. Deze stond vorig jaar, 2009, in het teken van menselijk contact en naastenliefde.
Dit sluit ook aan bij de bedoeling van Kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de belangrijkste boodschap in een kerstrede naar het volk/burger toe is mond houden en doen wat wij zeggen. Alleen wordt het in de rede lief verpakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wees vriendelijk naar elkaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees eerlijk tegen elkaar.
En een vreedzaam leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AMEN....liefde voor alle mensen op heel de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peace man,for everyone!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders moeten stoppen met internetten, want de koningin verdraagt het niet dat van alle kanten en op alle niveaus info wordt uitgewisseld (niet zo verwonderlijk als je familielid van Bernhard, Mabel, een Zorreguieta, Christina e.d. bent).
Het moet eens afgelopen zijn met het getwitter en gekwetter van jan en alleman die zich over allerlei onderwerpen een mening veroorloven. Zelfs over het koningshuis.

Natuurlijk, deze woorden zijn niet als zodanig uitgesproken, maar ze waren toch wel degelijk door het heteaardappelgeluid heen te horen. En begrepen ook.

Twit-twit-twit : de monarchie exit